کد خبر: 46042
A

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف: درگیری و تخریب اموال از ساحت بازار دور است

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف با تقبیح درگیری‌ها و اقدام عده‌ای برای تخریب اموال عمومی و اموال بازاریان در محدوده بازار تهران گفت: هرگز کسی که کاسب است به دنبال تخریب اموال و درگیری نمی رود و قطعا کسی که تخریب می‌کند منتسب به اصناف نیست.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف: درگیری و تخریب اموال از ساحت بازار دور است

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت امروز بازار تهران با بیان این‌که «تقریبا بخش عمده‌ای از بازار باز است و کسبه در حال انجام فعالیت‌های خود هستند»، اظهار کرد: اوضاع بازار در حال بازگشت به حالت عادی است و تعداد محدودی  از واحدهای تجاری بسته هستند؛ این نیز ممکن است به دلیل تعطیلی پنجشنبه و جمعه و به مسافرت رفتن برخی از کسبه باشد.

وی درباره طرح برخی اظهارات از سوی مسئولان مختلف درباره برگزاری جلسات هم اندیشی با کسبه بازار در روزهای گذشته خاطر نشان کرد: ممکن است با تعدادی از اصناف گفت‌وگوهایی شده باشد، اما این گفت‌وگوها باید با کسانی که نمایندگی اصناف را بر عهده دارند برقرار شود تا آن‌ها مطالبات بازاریان را به درستی بیان کنند. در این زمینه مسلم است که مطالبات به حقی وجود دارد و باید به آن‌ها پاسخ داده شود.

وی با بیان این‌که «امروز یک بحران در حوزه ارز و مسائل اقتصادی به وجود آمده است» افزود: اعتقاد داریم که بحران ایجاد شده در حوزه ارز و مسائل اقتصادی، بحران مدیریت است و مطالبه ما نیز حل این بحران و بازگشت ثبات اقتصادی به بازار و جامعه است. اگر اقتصاد به ثبات نرسد، نابسامانی‌های موجود باعث ایجاد دردسر برای مصرف کنندگان، به زحمت افتادن افراد سالم اصناف و فراهم شدن زمینه برای سوء استفاده افراد نادرست از شرایط می‌شود.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف با تاکید بر این‌که «عمده افرادی که در اصناف فعالیت می‌کنند، متدین، سالم و طرفدار نظام و ولایت هستند»، گفت: زندگی اصناف و بازاریان باید توام با آرامش و ثبات اقصادی باشد. مصرف کنندگان نیز باید به ثبات بازار اطمینان کنند و هر روز با افزایش قیمت‌ها مواجه نشوند. متاسفانه در دو ماه و نیم گذشته قمیت کالاها نوساناتی داشته و این موجب ایجاد مشکلاتی برای بازاریان و مصرف کنندگان شده است.

وی همچنین درباره وضعیت بازار تهران در روزهای گذشته و تلاش برخی برای برهم زدن نظم بازار و تحت شعاع قراردادن اعتراضات بازاریان و اصناف با انجام اقداماتی نظیر تخریب مبلمان شهری و آتش زدن تعدادی از سطل‌های زباله در این مناطق، با تاکید بر این‌که «درگیری و تخریب از ساحت اصناف و بازارایان به دور است»، اظهار کرد: هر گز کسی که کاسب است به دنبال مسائلی از این دست نمی‌رود؛ چراکه این اقدامات ریختن آب به اسیاب دشمن است و در جامعه‌ای که ملتهب می‌شود، نمی‌توان کاسبی کرد.

وی ادامه داد:‌ از طرف دیگر یک مسلمان هرگز به خود اجازه نمی‌دهد که موجب ضرر و زیان فرد دیگری شود. تخریب حتی در بین کسانی که کمترین پایبندی به تدین را  داشته باشند، جایی ندارد. در این شرایط کسی که اقدام به تخریب اموال عمومی و خصوصی کرده است، فردی منتسب به اصناف نیست؛ اگر هم تعداد معدودی از آنها از اصناف باشند، افرادی هستند که ارتباطاتی با بیگانگان دارند.

کریمی اصفهانی در پایان با اشاره به تاکیدات سران سه قوه مبنی بر لزوم برخورد جدی با اخلال گران بازار و افرادی که روزهای گذشته اقدام به تخریب اموال عمومی و خصوصی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: حتما سه قوه باید به موازات اقدام برای رفع بحران اقتصادی و برقرار ثبات اقتصادی، با اخلال گران برخورد قاطعی انجام دهند تا دیگر شاهد ایجاد چنین فضایی در جامعه و بازار نباشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر