کد خبر: 46112
A

واکنش عضو شورای شهر به موضوع انتشار لیست دریافت‌کنندگان طرح ترافیک

عضو شورای شهر تهران گفت:انتشار لیست خبرنگارانی که از طرح ترافیک استفاده می‌کنند، در راستای جلوگیری از ایجاد شائبه‌های احتمالی بود، زیرا این طرح شرایط ویژه‌ای داشته و تعدادش هم محدود است. بر همین اساس احتمال سوءتفاهم وجود دارد.

واکنش عضو شورای شهر به موضوع انتشار لیست دریافت‌کنندگان طرح ترافیک

به گزارش دیده بان ایران؛ زهرا نژاد بهرام در واکنش به انتشار لیست دریافت‌کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری، با بیان اینکه به طور کلی رویکرد شورای شهر بر اساس شفافیت است، گفت: بر همین اساس در اقداماتی هم که در شورای شهر انجام می‌دهیم، تمام تلاشمان این است که اطلاعات مخفی نماند، زیرا معتقدیم هر چه اطلاعات مخفی بمانند، هم ضریب اعتمادزایی میان مدیریت شهری و مردم و شهروندان کاهش می‌یابد وهم در برخی موارد بستری برای ورود عناصر دیگر و فسادآور شدن ایجاد می‌کند، زیرا حبس اطلاعات نوعی فعالیت قدرت‌زا محسوب می‌شود و کسی که به اطلاعات مرتبط است، طبیعتا قدرت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه بر همین اساس استراتژی مدیریت شهری بر این است که کلیه اطلاعات را درباره ارائه خدمات شهری به شهروندان، عقد قراردادها با پیمانکاران، برنامه‌های شهری و... در اختیار شهروندان قرار دهد، ادامه داد: همه این اطلاعات در طول دوره پنجم شورای شهر در اختیار شهروندان قرار گرفته است. در زمینه طرح ترافیک و بویژه طرح ترافیک مربوط به حوزه خبرنگاران و اهالی رسانه که دغدغه‌های زیادی برای اهالی رسانه به دنبال داشت همین رویکرد را در پیش گرفتیم. بویژه که رسانه‌ها به عنوان بازوی اصلی در برقراری دموکراسی، رفع فساد و گسترش شفافیت عمل می‌کنند.

نژادبهرام تاکید کرد: انتشار لیست خبرنگارانی که از طرح ترافیک استفاده می‌کنند، در راستای جلوگیری از ایجاد شائبه‌های احتمالی بود. زیرا این طرح شرایط ویژه‌ای داشته و تعدادش هم محدود است. بر همین اساس احتمال سوءتفاهم به دلیل کمبود اطلاعات وجود دارد. بنابراین انتشار لیست خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کردند، می‌تواند تا حدود زیادی به رفع سوءتفاهم‌های احتمالی و نگرانی‌های ناشی از شفافیت و پاسخگو بودن مدیریت شهری نسبت به اقداماتی که انجام داده، کمک کند.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران اظهار کرد: این اقدامات گام‌های اولیه است و ممکن است با نقدهایی روبرو شود که این نقدها هم طبیعی است. مدیریت شهری در راستای ایجاد شفافیت و رفع سوءتفاهم‌های احتمالی و با توجه به قولی که به شهروندان داده است، باید اطلاعات اقداماتش را با رویکرد شفافیت در اختیار شهروندان قرار دهد و فکر می‌کند که تنها راه گریز از فساد احتمالی که ممکن است در برخی بخش‌ها ایجاد شود، شفافیت است؛ چراکه هرچقدر مردم بیشتر اطلاعات داشته باشند، هم کسانی که تمایل به بهره‌گیری از اطلاعات دارند، محدود می‌شوند و هم فرصت اینکه بخواهند این اطلاعات را برای دیگران استفاده کنند، محدود می‌شود. بنابراین این روند همچنان ادامه دارد و مطمئنم که مدیریت شهری بر این امر تمرکز دارد و مدل کاری‌اش بر این اساس است زیرا با این قول روی کار آمده تا بتواند همیشه مردم را محرم خود بداند چرا که مردم آنها را انتخاب کردند.

نژادبهرام با بیان اینکه رابطه بین مدیریت شهری و مردم یک رابطه کاملا بدون واسطه است، گفت: اقداماتی هم که در زمینه نشر اطلاعات انجام می‌شود، در همین راستاست و ما می‌خواهیم که هرچه بیشتر تلاش کنیم تا فاصله‌ای بین مدیریت شهری و مردم ایجاد نشود و اگر احتمالا در برخی قسمت‌ها فاصله‌ای هم هست، برطرف شود./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر