کد خبر: 46113
A
خبرگزاری «اینترفکس»:

پوتین رسما خروج نیروهای روسی از سوریه را اعلام کرد

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که تعداد هزار و 140 نفر از نیروهای نظامی این کشور سوریه را ترک کرده و13 فروند هواپیما از این کشور در غرب آسیا خارج شده‌ است.

پوتین رسما خروج نیروهای روسی از سوریه را اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، پوتین همچنین تأکید کرد که خروج نیروهای مسلح روسیه از سوریه همچنان ادامه خواهد داشت.

نیروهای هوایی روسیه در سپتامبر سال 2015 میلادی به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه برای انجام عملیات ضدتروریستی وارد این کشور شدند.

روسیه در حال حاضر دو پایگاه نظامی در سوریه در اختیار دارد که تجهیزات نظامی خود را در این دو پایگاه مستقر کرده است؛ پایگاه هوایی «الحمیمیم» و پایگاه دریایی «طرطوس».

رئیس‌جمهور روسیه همچنین اعلام کرد که به زودی سامانه‌های موشکی بین‌قاره‌ای «آوانگارد» در اختیار ارتش روسیه قرار می‌گیرد.

«یوری بوریسوف» معاون وزیر دفاع روسیه چندی پیش اعلام کرد، وزارت دفاع این کشور قراردادی برای تولید سامانه‌های راهبردی مافوق صورت «آوانگارد» به امضا رسانده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه «وضعیت کشور» خود در تاریخ اول ماه مارس (10 اسفندماه) از چندین سامانه و تجهیزات نظامی جدید و فوق پیشرفته رونمایی کرد که یکی از آنها سامانه موشکی مافوق صوت آوانگارد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر