کد خبر: 46126
A

مخالفت رئیسی با مواضع معتدل پورمحمدی در جامعه روحانیت مبارز

اخبار غیر‌رسمی در مورد تعاملات اعضای جامعه روحانیت نشان می‌دهد که اختلاف‌نظر دو طیف چپ و راست در این تشکل در انتخاب دبیرکل نمود پیدا کرده و مساله‌ساز شده است.

مخالفت رئیسی با مواضع معتدل پورمحمدی در جامعه روحانیت مبارز

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه اعتماد نوشت: طیف راست این تشکل که بعد از فوت آیت‌الله مهدوی کنی، دبیرکلی موحدی کرمانی و دلخوری ناطق نوری و حسن روحانی تا حدی قدرت خود را از دست داده بود، تلاش کرد با انتخاب مصطفی پورمحمدی به عنوان دبیرکل به روزهای اوج بازگردد. 

گمان می‌شد که تحولات اخیر روح تازه‌ای به کالبد جامعه روحانیت بدمد و در طول زمان موجب ترمیم روابط چهر‌ه‌هایی مثل ناطق نوری و حسن روحانی با این تشکل شود. طیف چپ اما این قدرت‌نمایی را نمی‌پذیرد و همین است که شاهدیم برخی اعضای جامعه در روزهای اخیر سعی دارند زمین زیر پای دبیرکل جدید را سست جلوه دهند.

آن‌طور که در محافل سیاسی شنیده می‌شود، این اظهارات با هماهنگی سید‌ابراهیم رییسی بیان می‌شود. گویا آقای رییسی که در جلسه انتخاب دبیرکل حضور نداشته است اصلا از خروجی جلسه خرسند نبوده و بلافاصله برای اعلام این نارضایتی عازم تهران شده است. او می‌کوشد تا با همراهی همفکرانش در طیف چپ جامعه روحانیت مبارز از قدرت دبیرکل یعنی مصطفی پورمحمدی کاسته و همه تصمیم‌گیری‌ها را به عهده شورای مرکزی گذارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر