کد خبر: 46224
A

انتقاد یک نماینده مجلس: چه دلیلی دارد فرزندان مسئولان خارج کشور درس بخوانند و تجارت کنند؟

یک نماینده مجلس گفت: مسئولین باید مانند مردم عادی زندگی کنند. چه دلیلی دارد فرزندان آنها در خارج از کشور درس بخوانند زندگی کنند و تجارت کنند؟ مردم با انقلاب و نظام مشکلی ندارند مردم با ناکارآمدی مسئولین و تبعیض و فساد مشکل دارند.

انتقاد یک نماینده مجلس: چه دلیلی دارد فرزندان مسئولان خارج کشور درس بخوانند و تجارت کنند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد رضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس و شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: امروز شاهد ناپایداری معادلات بین المللی و رفتار قلدرمابانه رئیس جمهور آمریکا هستیم. اگر سال‌های قبل آن را پیش بینی می‌کردیم آسیب پذیری کمتری در حوزه اقتصاد شاهد بودیم و با تدبیری مناسب‌تر از شوک‌های ناگهانی جلوگیری می‌کردیم. به نظر می‌رسد ماندگاری پایه‌های اصلی برجام به عنوان یک دستاورد بین المللی در حوزه سیاست‌ خارجی دچار تردید اساسی شده است. محاسبات و پیش فرض‌های پیش از ورود برجام و پس از آن به هم ریخته و به عنوان یک نتیجه منطقی باید طرحی نو ایجاد کرد و برنامه‌های جدیدی در عرصه سیاست خارجی و روابط بین المللی به کار گرفت.

رضایی کوچی تاکید کرد: باید نارسایی‌ها را آسیب‌شناسی کرد و برای هر موضوعی نسخه‌ای ارائه کرد. به نظر می‌رسد با توافق همه عناصر تاثیرگذار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با حمایت‌های مردمی با محوریت مقام معظم رهبری می‌توان به برون رفت از وضعیت موجود دست یافت.

وی با اشاره به لزوم توجه به چند توصیه در تشریح این توصیه ها گفت: اول، جدییت نهادهای نظارتی و بازرسی در حوزه‌های مختلف در جلوگیری از گسترش فساد دامنه‌دار اداری در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی و اطمینان مردم از سلامت نظام اداری دوم، ثبات در تصمیمات دولتی که به موضوعات روزمرده زندگی مردم باز میگردد از قبیل تثبیت نرخ ارز و توقف تصمیمات غیر کارشناسی و خلق الساعه و بازی نکردن با اعصاب مردم و صاحبان مشاغل، کارگران و فعالین اقتصادی و حمایت واقعی از کالاهای داخلی.

وی افزود: سوم، واگذاری امور مدیریتی به متخصصان، دانشمندان، جوانان خلاق و کاهش استفاده از نیروهای غیرخلاق در بخش‌های مختلف و اعتماد بیشتر به جوانان چهارم، حوزه مسکن بیمار شده و گرانی مسکن در برخی شهرها آزار دهنده است و شاهد رشد سرسام آور اجاره منازل مسکونی هستیم لازم است با تولید مسکن هم به بخش اشتغال کمک کرد و هم مانع تراکم تقاضای مسکن شد. پنجم، موضوع مهم دیگری که بارها از طریق نخبگان می‌شنویم مردمی شدن و مردمی زیستن و به قول مقام معظم رهبری پرهیز از اشرافی‌گری همه مسئولین نظام است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زیبنده این نظام که بر اساس پایه‌های دین اسلام بنا شده نیست که فاصله زندگی تعدادی از مسئولین و مردم عادی به این میزان زیاد باشد. مسئولین باید مانند مردم عادی زندگی کنند. چه دلیلی دارد که فرزندان آنها در خارج از کشور درس بخوانند زندگی کنند و تجارت کنند؟ مردم با انقلاب و نظام مشکلی ندارند مردم با ناکارآمدی مسئولین و تبعیض و فساد مشکل دارند؛ چرا در این کشور یک شبه بعضی‌ها میلیاردها تومان به جیب می‌زنند در صورتی که عده‌ای برای تامین نان خوردن مشکل دارند؟ افرادی که در ثبت سفارش خودرو با رانت اطلاعات یک شبه مالک میلیاردها تومان شدند چه کسانی هستند؟ این افراد و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند باید به مردم معرفی شوند. کسانی که در یک روز هزاران سکه خریداری کرده‌اند و باعث تلاطم بازار شده‌اند معرفی شوند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر