کد خبر: 46293
A

محمود - خط فاصله

اختلاف او با اصلاح طلبان که به سال 76 و کنار گذاشتن او از وزارت امور خارجه با روی کار آمدن دولت اصلاحات باز می گردد موجب شد تا معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه که از آن به عنوان حزب اصولگرای نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی نام برده می‌شود از معرفی بسیاری از مدیران اصلاح طلب به رئیس جمهور در شروع به کار دولت دوازدهم و پذیرش مسئولیت در دولت جلوگیری کند. اما این پایان ماجرا نبود و نام محمود واعظی برای تعیین هیات رئیسه مجلس و حمایت از علی لاریجانی به موضوع روز رسانه ها و نمایندگان اصلاح طلب مجلس دهم تبدیل شد. ا

محمود - خط فاصله
دیده بان ایران -محمود اکبری کیا: محمود واعظی که قاعدتا وظیفه برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های رئیس جمهور را بر عهده دارد؛ تلاش می کند تا خود را به عنوان نفر اول دولت بعد از رئیس جمهور معرفی کند.
 
او که در دولت یازدهم در وزارت ارتباطات عملکرد متوسطی از خود نشان داد در تغییرات کابینه به رئیس دفتر رئیس جمهور ارتقاء یافت. ارتقاء ای که موجب شد تا بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران انگشت اتهام فاصله گرفتن جهانگیری از روحانی و اصلاح طلبان از دولت را به سوی او نشانه روند.
 
اختلاف او با اصلاح طلبان که به سال 76 و کنار گذاشتن او از وزارت امور خارجه با روی کار آمدن دولت اصلاحات باز می گردد موجب شد تا معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه که از آن به عنوان حزب اصولگرای نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی نام برده می‌شود از معرفی بسیاری از مدیران اصلاح طلب به رئیس جمهور در شروع به کار دولت دوازدهم و پذیرش مسئولیت در دولت جلوگیری کند. اما این پایان ماجرا نبود و نام محمود واعظی برای تعیین هیات رئیسه مجلس و حمایت از علی لاریجانی به موضوع روز رسانه ها و نمایندگان اصلاح طلب مجلس دهم تبدیل شد. این اخبار در انتخابات دور دوم ریاست مجلس پررنگ تر شد. در بحبوحه اخبار متعدد در خصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خبری از سوی اصلاح طلبان منتشر شد که مدعی شده بودند برخی از وزرای دولت در تلاش هستند، حضور اصلاح طلبان و علی مطهری در هیات رئیسه مجلس، منتفی کنند و در همین زمینه در حال رایزنی هستند.
 
برخی خبر های محافل سیاسی اینگونه گواهی می کرد که او گفته بود:» مگر ما اعتدال توسعه ای ها مرده ایم که اصالح طلبان در دولت پست بگیرند« واعظی در همین راستا محمد جواد آذری جهرمی که در دوران وزارت اش در وزارت ارتباطات مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بود را به وزارت ارتباطات رساند و قصد دارد از این وزیر دهه شصدی از طرف حزب اعتدال توسعه برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 رونمایی کند.
در ایام شروع به کار دولت دوازدهم برخی رسانه ها این گونه نوشته اند که پروین داداندیش همسر واعظی در تلاش است تا به عنوان معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور منصوب شود معاونتی که در نهایت به معصومه ابتکار رسید.
 
قاسم میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس چندی پیش عنوان کرد «در مورد بودجه هم با آقای صادقی در فراکسیون شفاف‌سازی، متنی را با هفت بند برای آقای روحانی تهیه کردیم که آقای رئیس‌جمهوری، این موارد را دستور بدهید که در بودجه انجام شود؛ ؛ اما آقای واعظی خودشان ارجاع دادند که آقای نوبخت رسیدگی کنید».
 
معاونت اجرایی رئیس جمهور که پیش از حضور واعظی در نهاد ریاست جمهوری بر عهده محمد شریعتمداری در دولت دوازدهم تا کنون فردی برای این مسئولیت در نظر گرفته نشده و اینگونه که مشخص است واعظی قصد دارد تا همه مسئولیت های این نهاد را در خود تجمیع کند و وظایف معاونت اجرائی را انجام دهد.
همه این موارد نشانگیر این است که نظرات محمود واعظی در پیشبرد دولت بسیار جدی بود و در تصمیم گیری های دولت تاثیر بسزایی دارد و رفتار او یادآور تحت تأثیر بودن رئیس جمهور دولت دهم از رئیس دفتر خود است.
حال که دولت در آستانه ترمیم است؛ انتظار می‌رود رئیس جمهور به نظرات حامیان دیروز و منتقدین امروز خود توجه کرد و این تغییر را ابتدا از دفتر خود آغاز کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر