کد خبر: 46341
A

عجایب لیست دلار دولتی/ واردات دستگاه چای‌ساز توسط شرکت واردکننده خودرو

از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و بازارشان داغ است

عجایب لیست دلار دولتی/ واردات دستگاه چای‌ساز توسط شرکت واردکننده خودرو

به گزارش دیده بان ایران؛ شرق نیز نوشت: از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و بازارشان داغ است. دایره فعالیتشان را طوری چرخانده‌اند تا بتوانند در بین سهم‌بران ارز دولتی جایی برای خود پیدا کنند. فرقی نمی‌کند، شرکت وارداتی خود را با تعریف چه فعالیتی ثبت کرده باشند. میان لیست کالاهای وارداتی مشمول ارز چهارهزارو 200 تومانی می‌توانند دست به انتخاب بزنند، می‌توانند برای هر کالای مربوط و غیرمربوطی ثبت سفارش کنند، حتی لازم نیست به هیچ نهادی پاسخ دهند که آیا کالا وارد کرده‌اند یا نه؟ ارز دولتی‌شان را دریافت می‌کنند و چه آن را برای واردات کالا استفاده کنند و در بازار با نرخ دوبرابری بفروشند و چه بدون واردات کالا، ارز دولتی‌شان را در بازار آزاد با نرخ هشت هزار تومان بفروشند، سودی صدبرابری می‌کنند و شاخص قیمت‌های بازار را تعیین می‌کنند.

 شرق در مطلبی دیگر هم نوشت: محمود حجتی، وزیر کشاورزی، نتوانست مجلس را درباره نبود انحصار در واردات نهاده‌های طیور قانع کند و از نمایندگان مجلس کارت زرد گرفت. سوالی که کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد و کلات در مجلس، از حجتی درباره انحصار قسمتی از بازار نهاده‌های طیور به دست یکی از واردکنندگان به نام «مدلل» پرسید، مهم‌ترین اتفاق پرسش و پاسخ نمایندگان با وزیر کشاورزی در مجلس بود.

همچنین روزنامه آفتاب یزد نیز نوشت: اولین نکته که در این لیست بلند بالا جلب توجه می‌کند، این مسئله است که بنا بر اعلام صریح مقامات دولتی از جمله اسحاق جهانگیری، نهاوندیان و بیش از همه نوبخت و واعظی که بارها در نشست‌های خبری تاکید کردند که ارز دولتی تنها به واردات کالاهای ضروری و اساسی مردم اختصاص می‌یابد، اما در این لیست در نهایت ناباوری مشاهده می‌شود که حاشیه‌ای ترین کالاها توانسته‌اند در سایه قدرت لابی و نفوذ، ارز دولتی دریافت کنند. میلیونها یورو به واردات بخار شور دو کاره و موز و لوبیای چشم بلبلی اختصاص یافته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر