کد خبر: 46469
A

غرویان: مراجع هیچ وقت دولت منتخب ملت را مقصر وضعیت فعلی نمی دانند

یک استاد برجسته حوزه و دانشگاه برخی مراجع می گویند که آقای روحانی فرزند حوزه و فیضیه است، گفت: دولت تبلور ملت است و اگر کسی دولت را تضعیف کند در حقیقت ملت را تضعیف کرده؛ برای اینکه رأی ملت پشتیبان دولت و شکستن دولت، شکستن ملت است.

غرویان: مراجع هیچ وقت دولت منتخب ملت را مقصر وضعیت فعلی نمی دانند

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله محسن غرویان در مورد علت حمایت مراجع از دولت اظهار داشت: به نظر من برای این است که مراجع دولت را منتخب ملت می دانند؛ مردم با رأی خودشان رئیس جمهوری را انتخاب کرده اند و مراجع هم همیشه از رأی و نظر ملت حمایت می کنند و پشتیبان مردم هستند. بنابر این حمایت از دولت، حمایت از ملت است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: نکته دوم این است که به هر حال حق را باید به ذی حق داد. به نظر من در مشکلات اقتصادی و سیاسی که الآن داریم رئیس جمهور آمریکا مقصر اصلی است. بنابر این ما  در این مسائل باید از دولت خودمان حمایت کنیم. چون دولت ما خلافی انجام نداده و مقررات بین المللی را نقض نکرده و همچنان بر عهد و پیمان خودش در برجام باقی است.

وی با تأکید بر اینکه مراجع هیچ وقت دولت منتخب ملت را مقصر وضعیت فعلی نمی دانند، گفت: مقصر دانستن دولت غرض ورزی و خلاف واقع است. بنابر این مراجع حق را به حقدار داده و  حمایت می کنند.

غرویان بیان کرد: مسأله بعدی این است که دولت تبلور ملت است و اگر کسی دولت را تضعیف کند در حقیقت ملت را تضعیف کرده؛ برای اینکه رأی ملت پشتیبان دولت و شکستن دولت، شکستن ملت است. مراجع هیچ وقت راضی به تفرقه و تشتت نیستند و به این دلیل دعوت به وحدت و پشتیبانی از دولت کردند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد انتقال مطالبات مردم از طریق مراجع به دولت، گفت:  مراجع اهل مطالعه هستند و خبرها را رصد می کنند و از وضعیت مردم هم اطلاعات دارند. بعضی افراد سعی می کنند اطلاعات خاصی را به مراجع دهند ولی مراجع اکثر مواقع در جریان واقعیات جامعه هستند و در عین حال که دلسوزی برای دولت و ملت دارند، انتقادات را هم مخلصانه بیان می کنند و دولت هم استقبال می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: آقای روحانی به هر حال یک شخصیت حوزوی دارند و فارغ التحصیل حوزه های ما هستند. برخی مراجع هم می گویند که ایشان فرزند حوزه و فیضیه هستند. بنابر این رابطه خوبی دارند و امیدواریم که با حمایت مراجع، دولت هم انتقادات ناصحانه را عمل کند و راه حل هایی را برای حل مشکلات به زودی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه این نوع تعامل دولت با مراجع می تواند به شناخت مطالبات مردم منجر شود، افزود: البته باید تلاش هایی صورت بگیرد و انتقادات مردم به شکل شفاف تری و با حمایت و تذکرات مراجع پیگیری شود تا ان شاء الله برطرف شود.

غرویان در پایان تأکید کرد: دغدغه مراجع اجرای دستورات الهی است و ما مردم متدینی داریم که دارای ایمان مذهبی هستند. سخن و حمایت مراجع خیلی می تواند در وحدت ملی، اتحاد و آشتی ملی مؤثر باشد. چون در حقیقت تأثیرگذاری سخن مراجع ناشی از تأثیر دین در باورهای مردم است. به نظر من این حمایت ها بهترین پایه و پشتیبان برای وحدت ملی است./جماران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر