کد خبر: 46486
A

وزیر ارتباطات: شفافیت اقتصادی، راهکار جدی گذر از شرایط حساس کشور است

امروز شرائط اقتصادی کشور ملتهب شده و این وضعیت سبب شد تا نگرانی جدی بین مردم نسبت به کاهش ارزش نقدینگی بوجود یاید.

وزیر ارتباطات: شفافیت اقتصادی، راهکار جدی گذر از شرایط حساس کشور است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شفافیت در ارائه خدمات به ویژه در حوزه اقتصادی و سیاسی راهکار جدی برای گذر از شرائط حساس فعلی است و این رویکرد دولت باید توسط همه اعضای دولت و دیگر قوا گسترش یابد.

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد جواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران با تاکید بر اینکه باید رفاه و شرایط مناسب تری را برای مردم ایجاد کنیم، ادامه داد: امروز شرائط اقتصادی کشور ملتهب شده و این وضعیت سبب شد تا نگرانی جدی بین مردم نسبت به کاهش ارزش نقدینگی بوجود یاید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تبدیل دارایی ها به اموال و املاک با هدف حفظ ارزش نقدینگی امری طبیعی است، اظهار داشت: به همین سبب التهاب دراقتصاد خودرو، ارز، سکه ، زمین و مسکن را شاهد هستیم.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه باید مساله اقتصاد را حل و اوضاع را مدیریت کنیم، اظهار داشت: شرایط امروز ایران اسلامی از شرایط جنگ بدتر نیست و آمارها این را نشان می دهد که با ایجاد همدلی و کنار گذاشتن اختلافات می توانیم مدیریت کنیم.

وی توضیح داد: یقین کنید که ضربه خوردن به دولت، مجلس و مردم ضربه خوردن به کل نظام و مردم است.

وزیر ارتباطات گفت: دیپلمات ها با دور اندیشی ، نظامی و انتظامی در حوزه مقاومت و در عرصه اقتصادی نیز دولت و بخش خصوصی تدبیر می کنند و البته عده ای نیز دراین شرائط درحال فساد اقتصادی هستند که این خنجر از پشت زدن است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات و نیازهای مردم گسترده تر شده و باید در کنار ظرفیت ها نیازها را با برنامه ریزی حل و فصل کنیم، افزود: خدمات خوب باید در حوزه حمل و نقل ، انرژی ، کشاورزی ، تولید و صنعت ارائه شود و نیازها نیز با برنامه در این حوزه ها تامین شود.

آذری جهرمی گفت: همه با مشکلات درآمدی و تخصیص ها در حوزه عمرانی کشور آشنا هستیم، پس باید مشارکت جدی بخش خصوصی را داشته باشیم.

وی یکی از چالش های جدی مازندران را اشتغال دانست و گفت: اشتغال کلید واژه اقتصاد خوب است که رونق را به همراه دارد و باید نگاه سود آوری در سرمایه گذاریها را جدی کنیم.

اذری جهرمی با بیان اینکه امروز اقتصاد کشاورزی و صنایع در حال افزایش اما اشتغال در این 2 حوزه کاهش یافته گفت: اینکه 56درصد منایع بانکی در حوزه صنعتی و کشاورزی مازندران مصرف می شود ،مسیر حرکتی خوب استان به اقتصاد کشاورزی و صنایع است اما ایجاد اشتغال کم است.

وی با بیان اینکه گردشگری مازندران ظرفیت بالایی دارد و در حال استفاده است، اما باید بیشتر شود ، افزود: امروز اقتصاد گردشگری مازندران با وجود قلیان و زیلوی پشت خودروهای مسافران رونق نخواهد گرفت و باید خدمات جدی و مطلوبی را ارائه داد تا رونق اقتصادی و اشتغال را شاهد باشیم.

محمد جواد آذری جهرمی عصر روز چهارشنبه سفر 2 روزه خود را به مازندران شروع کرد .

شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی به عنوان وزیر معین ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در مازندران و حضور در همایش مدیران کل حوزه فناوری استان های کشور و افتتاح چندین پروژه عمرانی در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات از برنامه های مهم سفر وزیر ارتباطات به مازندران است .

این نخستین سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم به استان مازندران است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر