کد خبر: 46506
A
رضا امیدوار تجریشی:

چرخش نخبگان در حد حرف است!/ضررجنگ اقتصادی بسیار زیان بار تر از جنگ نظامی ست

.عضو حزب اعتماد ملی گفت: ما در بدنه دولت احتیاج به مدیرتی داریم که با مفاسداقتصادی مبارزه کند و اجازه ندهد که کسی از داخل جامعه یا بخش خصوص به هر نحوی از این قضیه سو استفاده کند. اگر من مدیر دولتی این اجازه را بدهم و رشوه بگیرم و این رشوه من منجر به تشکیل رانت شود قطعا به ضرر جامعه تمام می شود که نیاز به برخورد جدی دارد.

چرخش نخبگان در حد حرف است!/ضررجنگ اقتصادی بسیار زیان بار تر از جنگ نظامی ست

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ رضا امیدوار تجریشی(عضو شورای مرکزی شاخه جوانان حزب اعتماد ملی) در گفت و گویی در راستای پویایی کابینه و اهمیت جوانان درانتخابات نفرات کابینه گفت: وقتی که وزرای جوان وارد بدنه دولت شوند به علت انگیزه و انرژی کاری که دارند کابینه بیشتر از وزرای قبلی فعال تر می شود. همیشه ما در جامعه حرف ازچرخش نخبگان می زنیم ولی عملا چیزی نمی بینیم .اما اگر این اتفاق بیفتد و وزرای جوان با کار آمد، با تجربه، دنیا دیده و جوانانی که با علم روز دنیا آشنا باشند، انتخاب شوند کابینه خوبی خواهیم داشت.

وی در مورد انتخاب وزرای جوان در بدنه کابینه گفت: جوانی فقط به سن و سال نیست بلکه به تفکرو ایدولوژی می باشد که در آن حوزه بتواند کار کند نمونه بارزی که در حال حاضر داریم می ببینیم وزیر ارتباطات است و ایشان توانسته اند چه ارتباط خوبی با بدنه جامعه برقرارکند..این همان انتظاری است که ما ازدیگر افراد کابینه دولت داریم و می خواهیم برای دیگر وزرا نیز همین اتفاق بیفتد.

عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه ما می خواهیم مردم در کنار وزیر خود راحت باشند زیرا باید وزیر درد مردم را درک کند تا بتواند با اتفاقاتی که مانند رانت، فساد اقتصادی، بر ضرر جامعه می افتد مبارزه کند همانطور که امام خمینی (ره) به جوانان اعتماد می کرد و از بیشتر جوانان در مسئولیت های انقلابی استفاده کرد.ما نیز همین انتظار را از دولت داریم و دوست داریم تفکر جوان وارد سیستم دولت شود که انگیزه خدمت را داشته باشد.

وی در ادامه گفت و گو با توجه به انتقادات به حق در مورد افزایش کالاهای مصرفی و سو استفاده برخی از مخالفان دولت از این فضا برای تخریب دولت و بعضا نا کارآمدی مجموعه دولت، که آیا همه مسئولیت ها متوجه دولت است و یا دیگر قوا هم باید پاسخگو باشند، اظهار داشت: همه ما باید این درک را داشته باشیم که دراتفاقات جامعه، آسیب ها فقط شامل دولت نیست بلکه دامن کشور را نیز فرا می گیرد.

امیدوار با ذکر اینکه رقابت فقط مخصوص زمان انتخابات بوده است گفت: با توجه به برهه ای که الان کشور ما با آن روبه رو است و کشور درگیر جنگ اقتصادی است،باید بگویم ضررجنگ اقتصادی بسیار زیان بار تر از جنگ نظامی می باشد.این مسئله ایجاب می کند که تمامی قوا به خصوص قوه قضاییه می تواند کمک بسیار موثری در این زمینه داشته باشد.
وی با اشاره به افرادی که از فضای رانت و فساد اقتصادی استفاده می کنند گفت: اینگونه افراد علاوه بر آنکه به خاطر کاری که انجام داده اند باید مورد توبیخ قرار می گیرند همچنین معلول و علت کارشان نیزباید مورد توبیخ قرار گیرد.
اگر کسی به امضاهای طلایی و صندلی دولت دسترسی دارد و موجب شود یک نفر از بیرون دولت بیاید و از آن امتیازات سوء استفاده کند و بر جامعه ضرر بزند قطعا باید مورد برخورد قرار گیرد.
عضو حزب اعتماد ملی گفت: ما در بدنه دولت احتیاج به مدیرتی داریم که با مفاسداقتصادی مبارزه کند و اجازه ندهد که کسی از داخل جامعه یا بخش خصوص به هر نحوی از این قضیه سو استفاده کند. اگر من مدیر دولتی این اجازه را بدهم و رشوه بگیرم و این رشوه من منجر به تشکیل رانت شود قطعا به ضرر جامعه تمام می شود که نیاز به برخورد جدی دارد.
وی گفت: اختلافات در مواقعی خوب است وقتی که سلایق با هم تفکیک شده باشد و با یکدیگر همسو نباشد منجر می شود ما نقد بشویم و جاهایی که ضعف داریم را بپوشانیم.
فعال سیاسی با ذکر اینکه اختلافات احزاب باید درقالب نقد باشد نه در قالب تخریب بیان داشت: در دل نقد کردن سازندگی است و بهبود روشها حاصل می شود به شرطی که منجربه بحران جامعه نشود.
امیدوار تجریشی در ادامه افزود: زمانی که یک اختلاف دیده می شود باید در مسیر درست و صحیح هدایت شود. در کشورهای اروپایی احزاب نقش اصلی را دراین حوزه دارند احزاب درکنار مخالفت کردن نیزراهکار هم می دهند. پس باید در دل نقد راهکار و مسیر درست داد داد تا جامعه به سمت مدینه ی فاضله پیش رود. ولی اگر اختلافات منجر به برکت دادن به قدرت شود مطمئن باشید که به ضرر کشور تمام شده است و آن موقع دیگر کاری به تمام جناحها ی اصول گرا، مستقل و اعتدال ندارد.
عضو حزب اعتماد ملی با اذعان بر اینکه ما باید به مسیر اهداف کشور سوق داده شویم گفت: ما یک مسیرسند چشم انداز داریم که باید طبق آن به پیش برویم نه اینکه با تخریب یکدیگر مسیر را به بطلان هدایت دهیم. زیرا عملکرد خودمان نشانه ی دستاورد خود می باشد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر