کد خبر: 46518
A
مدیر بخش تجاری سفارت انگلیس در تهران:

لندن مشتاقانه ازشرکت‌های فعال انگلیسی در ایران حمایت می‌کند

مدیر بخش تجاری سفارت انگلیس در تهران گفت: به اعتقاد انگلیس تحریم ها لغو شده‌اند؛ بنابراین اگر شرکت‌ها در رابطه با تجارت خود در ایران و افرادی که با آنها تعامل دارند،اطمینان حاصل کرده‌اند مشتاقانه از فعالیت آنها حمایت می‌کنیم.

لندن مشتاقانه ازشرکت‌های فعال انگلیسی در ایران حمایت می‌کند

دیده بان ایران: 'کیث ولینگز' (Keith Wellings) که برای شرکت در نشستی درباره بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به لندن سفرکرده است چهارشنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ما به شرکت‌های انگلیسی یادآوری می‌کنیم که در ایران فرصت‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد.

مدیر بخش تجاری سفارت انگلیس در تهران با اشاره به‌ضرورت بهره‌مندی ایران از منافع اقتصادی برجام تصریح کرد که لندن از کسب‌وکار شرکت‌های انگلیسی در ایران حمایت می‌کند.

این دیپلمات انگلیسی با اشاره به این مطلب که تصمیم شرکت‌ها برای کار در ایران یک مساله اقتصادی به شمار می رود، عنوان کرد: می‌خواهیم که توافق هسته ایران کار کند و از این منظر از کسب‌وکار شرکت‌های انگلیسی در ایران حمایت می‌کنیم.

او در ادامه به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: واشنگتن از توافقی چندجانبه که مورد تائید سه کشور اروپایی، روسیه و چین قرار دارد خارج‌شده است. اما یک اجماع جهانی برای حمایت از توافق هسته‌ای ایران وجود دارد و ما در این رابطه تلاش می‌کنیم تا تأثیر تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا را کاهش دهیم.

ولینگز درباره چشم‌انداز همکاری‌های تجاری انگلیس و ایران به نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام و بسته پیشنهادی اروپا که قرار است در این جلسه ارائه شود اشاره کرد و گفت: جمعه می‌تواند روزی باشد که قانون مسدودکننده تحریم‌های آمریکا در عمل به اجرا گذاشته شود و تدابیری برای حفاظت از شرکت‌های اروپایی معین شود. بنابراین ما اکنون در شرایطی نیستیم که دولت انگلیس و یا هرکدام از کشورهای اروپایی بتواند به پرسش‌ها درباره آینده همکاری‌های تجاری پاسخ روشنی ارائه دهند.

این دیپلمات انگلیسی بااین‌حال اذعان داشت که موضع انگلیس در رابطه با تجارت با ایران، 'قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام همواره حمایت از کسب‌وکار در ایران بوده است.' 

وی افزود: ما شرکت‌های انگلیسی را تشویق می‌کنیم تا فرصت‌های تجاری در ایران را شناسایی کرده و آن‌هایی که در ایران هستند نیز به فعالیت‌های خود ادامه دهند؛ مادامی‌که موقعیت خود را در آمریکا به مخاطره نیندازند. 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشت‌ماه گذشته کشورش را از توافق هسته‌ای ایران با 1+5 خارج کرد و یادآور شد که تحریم‌ها را بازخواهد گرداند. 

بااین‌حال سران کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند و به تعهدات دولت‌های خود در آن پایبندند. چین و روسیه دو کشور دیگر امضاکننده برجام نیز بر ادامه پایبندی خود به این توافق بین‌المللی تأکید کرده‌اند.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است که از برجام حمایت می‌کند و شرکت‌های فعال خود در ایران را نیز تحت حمایت قرار می‌دهد.

در همین پیوند، نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه به درخواست ایران در سطح وزیران برگزار خواهد شد. در این جلسه که دومین نشست بدون حضور آمریکا به شمار می‌رود، قرار است بسته پیشنهادی اروپایی‌ها برای تضمین منافع اقتصادی ایران ارائه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر