کد خبر: 46732
A

نماینده اهواز: همه از رئیس‌جمهور حمایت می‌کنیم

دولت روحانی در کل توانسته در طول این مدت ثابت کند که می‌تواند با اعتدال و یا با نزدیک بودن به اعتدال کشور را اداره کرد.

نماینده اهواز: همه از رئیس‌جمهور حمایت می‌کنیم

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع گیری دیپلماتیک اخیر رئیس جمهور در مقابل اروپاییان گفت: اظهارات روحانی ترسیم اقتدار کشور بود.

به گزارش دیده بان ایران؛ علی ساری  با اشاره به نامه سردار سلیمانی به رئیس جمهور و حمایت سردار از مواضع دیپلماتیک رئیس جمهور گفت: این موضوع در جهان رایج است، پس از اینکه دیپلمات‌ها، روسای جمهور یا مقامات در مجامع بینالمللی یا داخلی اظهاراتی بیان می کنند طبیعی است مقامات ارشد نظامی آن کشورها واکنش‌هایی همسو داشته باشند و مهر تاییدی را به آن موضع گیری‌ها می‌زنند تا بتواند این پیام را به دنیا مخابره کنند که مانند اجزای یک بدن در کشور از یک انسجام کاملی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه «ما در این شرایط همه باید در کنار هم باشیم» افزود: برای مثال چندی پیش در نشست ۱۷۴ اوپک تجربه به کمک این انسجام ملی آمد، یعنی ترکیب دو وزیر خردمند نفت و امور خارجه در مسیر حفظ منابع ملی نتایج درخشانی را به دنبال داشت. تمام مسئولین ارشد نظام در جایگاه خود باید به وظایف خود عمل کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد:‌ ما شاهدیم که در این شرایط اقدامات خیلی حرفه‌ای‌تر و بهینه‌تر دنبال می‌شود. بدون شک کشور جمهوری اسلامی ایران یکپارچه در مقابل هر تهدیدی و هر ذهنیتی که بخواهد منافع ملی ما را نشانه بگیرد ایستادگی می‌کند.

ساری ادامه داد: کشور ما موقعیت استراتژیکی دارد و این موقعیت موجب شده در معادلات سیاسی جهان جریانات مهمی را رقم بزند. ما از مجاری مختلف صادرات نفت را داریم. باید توجه کنیم که تنگه هرمز مجرای عبور ۱۹درصد نفت تامین شده جهان است. این عدد نسبت به مجراهای مختلف بسیار دارای اهمیت است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: هنگامی که هر کشوری با تهدید روبرو می‌شود حق دارد اقدامات لازم را برای دفاع از حقوق خود و برای مقابله با تهدیدها انجام دهد. صحبت آقای روحانی نیز ارائه اقتدار کشور ما بود. هنگامی که رئیس جمهوری قصد ترسیم اقتدار کشور خود را برای جهان دارد دلیلی ندارد که استنباط شود وی می خواهد دیگران را تهدید کند همه ما از رئیس جمهور حمایت می‌کنیم.

ساری در پایان تاکید کرد: دولت روحانی در کل توانسته در طول این مدت ثابت کند که می‌تواند با اعتدال و یا با نزدیک بودن به اعتدال کشور را اداره کرد./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر