کد خبر: 46936
A

نشت مواد شیمیایی نیترات در شهرصنعتی البرز/ 11 نفر مصدوم شدند

۵ تن مواد نیترات از یک شرکت شیمیایی در شهر صنعتی البرز به بیرون نشت کرد.مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: خطر ناشی از نشت مواد شیمیایی خطرناک در یک کارگاه تولید مواد شیمیایی در شهر صنعتی البرز قزوین با حضور بموقع عوامل امدادی برطرف شد.

نشت مواد شیمیایی نیترات در شهرصنعتی البرز/ 11 نفر مصدوم شدند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان مهدیخانی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین ؛ ساعت ۱۸ و ۳۵ دقیقه امروز به دلیل سهل انگاری عوامل شرکت کاسپین، پنج تن نیترات به بیرون از این شرکت نشت کرد که با آهک و بی کربنات از بین برده شد.

مهدیخانی اضافه کرد: تعدادی از ماموران آتش نشانی در این حادثه مسموم شدند که هم اکنون حال آنان مساعد است و به بیمارستان منتقل نشدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت این منطقه مناسب سازی شده است.

به گفته حسینی مدیر روابط عمومی اورژانس استان قزوین، این حادثه ۱۱ مصدوم داشته است که به بیمارستان رحیمیان الوند منتقل شدند.

 

: بعد ازظهر امروز پنجشنبه در پی اعلام نشت ماده سمی و خطرناک اسید نیتریک از یکی از واحدهای تولیدی مستقر در شهر صنعتی البرز نیروهای امدادی مشتمل بر چند تیم اتش نشانی به محل اعزام شدند.

وی گفت: با واکنش سریع و بموقع نیروهای امدادی خوشبختانه عملیات خنثی سازی بخوبی انجام شد.

مهدی خانی که در صحنه حضور یافته بود تصریح کرد: یکی از مخاظرات عمده که در استان به صورت بالقوه تهدید بزرگی محسوب می شود وجود صنایع دارای مواد شیمیایی خطرناک است که اداره کل مدیریت با تیم پزشکی در حال بازرسی و تعیین نوع مواد و درجه بندی خطر آنها برای این صنایع است.

مهدی خانی یادآورشد: با اتمام طرح یاد شده صنایع خطرناک مستقر در استان  شناسایی شده  و تمهیدات وتجهیزات  پیشگیری و مقابله با سوانح احتمالی به بهترین شکل تامین و برای مقابله مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: این حادثه در اثر بی احتیاطی کارگران در نحوه نگهداری در یک کارگاه شخصی تولید مواد شیمیایی صورت گرفت که نشت آن موجب آلودگی زیست محیطی زیادی در شهر صنعتی شده است.

مهدیخانی تصریح کرد: برای مهار این نشتی باید از بی کربنات و آهک  استفاده شود که با هماهنگی انجام شده با کارگاه مقدار۵ تن مواد بی کربنات برای خنثی سازی استفاده شد تا از آلودگی بیشتر جلوگیری شود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین اظهارداشت: این مواد باید در ظروف پلاستیکی نگهداری شود که بر اثر بی احتیاطی نشت کرده و بخشی از مواد وارد فاضلاب شده که مسیرها را مسدود کرده ایم و عملیات خنثی سازی همچنان ادامه دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر