کد خبر: 46941
A
دیده بان ایران تبعات انتشار اعترافات مائده هژبری را بررسی می کند:

چرا صدا و سیما در مورد کسی که مدتی است در ترکیه اقامت دارد برنامه پخش کرد؟/ اعترافات، تبلیغات یا تلاش برای انحراف افکار عمومی از موضوع واردات شرکت های وابسته به صدا و سیما با ارز دولتی !

امروز که امیر تتلو (خواننده فعال در کمپین ابراهیم رئیسی ) با انتشار پستی اینستاگرامی خبر از آغاز برنامه او و مائده هژبری داد ماجرا پیچیدگی خاص خود را پیدا کرده است. ظاهرا مائده هژبری بیش از یک ماه است که ترکیه اقامت دارد. اکنون سوال های تازه ایی در ذهن جامعه ایرانی نقش بسته است. مردم از خود می پرسند صدا و سیما چرا با چه هدفی ویدئویی از شخصی منتشر می کند که مدتی است در ترکیه اقامت دارد؟! و از همه مهم تر چرا پخش این ویدئو زمانی انجام می شود که این شخص قرار است با امیر تتلو (هنرمند نزدیک به ابراهیم رئیسی ) برنامه اجرا کند؟!

چرا صدا و سیما در مورد کسی که مدتی است در ترکیه اقامت دارد برنامه پخش کرد؟/ اعترافات، تبلیغات یا تلاش برای انحراف افکار عمومی از موضوع واردات شرکت های وابسته به صدا و سیما با ارز دولتی !

 دیده بان ایران ؛  گریه می کند؛ می گوید نمی دانستم جرم است» اینها اعترافات دختر 17 ساله ای بود که مقابل دوربین صدا و سیما نشسته و مجری از او سوال می پرسد؛ او هم بریده بریده جواب می دهد؛ در ویدئو می گوید که اشتباه کرده اما همین ویدئو در زمانی پخش شد که مائده هژبری مقیم ترکیه بود و با امیر تتلو در حال آماده شدن برای کنسرتی است  که به واسطه تبلیغ  صدا و سیما فروش آن تضمین شده است. تا یک ماه پیش  کسی مائده هژبری را نمی شناخت اما به لطف تبلیغات دست اندرکاران صدا و سیما فالور جذب کرده و اکنون به انتظار فروش بلیط ها نشسته است!

 

علی رغم ادعای روابط عمومی رسانه ملی روز گذشته پلیس فتا در تکذیبیه ایی اعلام کرد نقشی در بازداشت و اعتراف گیری از مائده هژبری نداشته پس از تکذیب نیروی انتظامی به نظر می رسد صدا و سیما با همکار  نهادی دیگر؛ اقدام به ضبط و پخش آن  ویدئوی معروف گرفته باشد. آن طور که رنجبران مسئول روابط  عمومی سازمان صدا و سیما مدعی شده این کار با اجازه و اطلاع قوه قضاییه انجام شده است. فارغ از درستی یا نادرستی ادعای روابط عمومی صدا و سیما؛ امروز جامعه ایران از این میزان بی تدبیری حیرت زده هستند. دختری که تا دیروز کسی او را نمی شناخت حالا به لطف صدا و سیما؛ بلیط برنامه اش در ترکیه فروش می رود. 

 امروز که امیر  تتلو (خواننده فعال در کمپین ابراهیم رئیسی ) با انتشار پستی اینستاگرامی خبر از آغاز برنامه او و مائده هژبری داد ماجرا  پیچیدگی خاص خود را پیدا کرده است. ظاهرا مائده هژبری بیش از یک ماه است که ترکیه اقامت دارد. اکنون سوال های تازه ایی در ذهن جامعه ایرانی نقش بسته است. مردم از خود می پرسند صدا و سیما چرا با چه هدفی ویدئویی از شخصی منتشر می کند که مدتی است در ترکیه اقامت دارد؟! و از همه مهم تر چرا پخش این ویدئو زمانی انجام می شود که این شخص قرار است با  امیر تتلو (هنرمند نزدیک به ابراهیم رئیسی ) برنامه اجرا کند؟! 

 

صداوسیما معتقد است شاخ اینستاگرام را با این کار شکسته. اقدامی که واکنش‌های زیادی را از سیاسیون گرفته تا سلبریتی‌ها برانگیخت تا جایی که غلامرضا کاتب از اعضای شورای نظارت بر صدا و سیما گفته است شکایت های متعددی از صدا و سیما به این شورا رسیده است از جمله شکایت انجمن حمایت از حقوق کودکان؛ او گفته است این اقدام صدا و سیما غیرقانونی و غیر اخلاقی بوده است . 

صدا و سیما مجرم است

علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از دیگر افرادی بود که نسبت به این اقدام صدا و سیما واکنش نشان داد و آن را با اعترافات سال 88 قیاس کرد. مطهری صدا و سیما را مجرم می داند و می گوید: «پخش این اعترافات در حالی که هنوز در دادگاه صالح حکمی دریافت نکرده است، بدون اجازه متهم از صداوسیما جرم دیگری است که این سازمان مرتکب شده است و البته صداوسیما ید طولایی در این رویه دارد. پخش صحنه‌هایی از زندگی خصوصی مرحوم سیدامامی فعال محیط زیست که متهم به جاسوسی بود یا پخش دادگاه‌های معترضان انتخابات سال ۸۸ در حالی که هنوز اتهام آنها ثابت نشده بود، مشتی از خروار است.»

وقتی کسی زیر بار نمی رود 

موضوع اعترافات مائده هژبری به ساعت نکشید که در فضای مجازی و حقیقی آنچنان بازتاب پیدا کرد که مسوولان صدا و سیما نه راه پس داشت و نه را پیش. برای همین کار مسوول روابط عمومی سازمان پیش قدم شد و توپ را به زمین قوه قضائیه و نیروی انتظامی انداخت. او گفت:« بر اساس صحبتی که با مسئولان ناجا داشتم برای این افراد حکم قضایی صادر شده و حتی مقام قضایی درخواست کرده است تا موضوع این افراد حتما رسانه‌ای شود.»

اما این موضوع هم از سوی نیروی انتظامی  تکذیب شد.

واکنش افکار عمومی به اعترافات

موضوع اعتراف گیری از مائده هژبری از سوی مردم نیز با واکنش های متفاوتی روبه رو شد اگر تنها به کامنت هایی که برای خبرهای مربوط به این موضوع در خبرآنلاین منتشر شده است بخواهیم اشاره کنیم می بینیم بسیاری از کاربران قائل به برخوردهای چندگانه و البته جانبدارانه صدا و سیما هستند. اکثر آنها پای محاکمه اختلاسگران را میان کشیده اند و پرسیده اند چرا هیچگاه اعترافات آنها از صدا و سیما پخش نشد.

برخی هم لب به طنازی باز کردند و با کنایه به مشکلات کشور گفته اند خدارو شکر که همه مشکلات اعم از تورم و رکود و دزدی حل شد چراکه عاملش مائده هژبری بود. برخی هم نوشته بودند اگر آن روز با ماموری که دختری را در خیابان کتک زد یا از روی سکو به پایین پرتاب کرد برخورد شده بود امروز کار به اعتراف گیری نمی رسید.

البته در میان کامنت‌هایی که تیغ تند انتقادش صدا و سیما،و قوه قضائیه را نشانه رفته بود کامنت هایی هم بود که از تلاش برای جلب توجه فرد بازداشت شده خبر می داد و می گفتند این اقدامی برای جلب فالور های بیشتر است. تعدادی هم گفته بودند رفتار مائده هژبری ناپسند بوده اما صدا و سیما حق پخش چنین برنامه ای را نداشته است. فردی نوشته بود من اینستاگرام دارم اما این خانم را نمی شناختم که با این کار صدا و سیما مائده هژبری را شناختم.فردی هم نوشته بود: واقعا ضربه ای که این اتفاق به اعتماد عمومی زد بیشتر بود یا حرفها و رفتارهای ترامپ؟؟؟ از صدا و سیما باید پرسید چرا این رفتار را انجام داده است؟ آیا مسئولان این نهاد انقلابی نمی دانستند مائده هژبری در ترکیه اقامت دارد آیا آنها نمی دانستند که  از کارهای گذشته دست نکشیده و اکنون با فردی معلوم الحال ( امیر تتلو از همراهان ابراهیم رئیسی ) قرار است برنامه اجرا کند؟ به عقیده بسیاری از فعالان رسانه ایی تنها سود اقدام اخیر صدا و سیما آسیب رساندن به چهره نهادهای انقلابی، منحرف کردن افکار عمومی از مسائل مهم اقتصادی و در نهایت تبلیغ برای جذب فالوئر بیشتر برای امیر تتلو و مائده هژبری است؟!

نمایندگان مجلس و هیئت نظارت باید  از صدا و سیما بپرسند چرا این رفتار را انجام داده است؟ آیا مسئولان این نهاد انقلابی نمی دانستند مائده هژبری در ترکیه اقامت دارد آیا آنها نمی دانستند که  از کارهای گذشته دست نکشیده و اکنون با فردی معلوم الحال ( امیر تتلو) قرار است برنامه اجرا کند؟ به عقیده بسیاری از فعالان رسانه ایی تنها سود اقدام اخیر صدا و سیما آسیب رساندن به چهره نهادهای انقلابی، منحرف کردن افکار عمومی از مسائل مهم اقتصادی و در نهایت تبلیغ  گسترده برای جذب فالوئر بیشتر برای امیر تتلو و مائده هژبری است؟!... 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر