کد خبر: 46943
A

سطح بندی حملاتی که مخالفان دولت برای مقابله با روحانی تعریف کرده‌اند + جدول برخی اظهارات

دلواپسان و مخالفان دولت سطح منازعات را تغییر داده‌اند. به نظر می‌رسد آنها چه تریبون‌داران صداوسیما باشند چه پارلمان‌نشینان منتقد، تلاش دارند تا افزون بر اتهامات بی‌اساس که از خانواده رییس‌جمهوری تا مدیران دولت را در بر می‌گیرد به سمت ناسزا و توهین پیش بروند.

سطح بندی حملاتی که مخالفان دولت  برای مقابله با روحانی تعریف کرده‌اند + جدول برخی اظهارات

دیده بان ایران : اتهام‌زنی یا توهین، کنشی بدیع در قبال رییس جمهوری مستقر نیست. هنوز عرق انتخاباتی حسن روحانی خشک نشده‌ و رفت‌و‌آمد به پاستور روی غلتک نیفتاده‌بود که اتهام‌زنی‌ها آغاز شد. عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در لباس روحانیت در جایگاه رییس‌جمهوری با «شاه» مقایسه شد، کسی که کاری به دین ندارد و به گفته خودش صرفا در پی اعتلای هنر است. گزاره‌ای که احتمالا واکنشی به سخنرانی روحانی بود که تقطیع شده شنیده و درک شده‌بود.

اتهامات اما تنها به مقایسه با شاه ختم نشد. مخلص کلام خطی که رقابت را به روحانی واگذار کرده‌بود «آخوند انگلیسی» بود. استنادشان هم گذراندن دوره دکتری در این کشور. پروژه بنی‌صدر سازی هم از همان روزهای پس از انتخابات شروع شد. محمدتقی مصباح یزدی از جمله اولین کسانی بود که روحانی را با بنی‌صدر قیاس کرد و معتقد بود سخنرانی‌های روحانی با مضمون حقوق شهروندی حرف‌هایی است که چند دهه پیش بنی‌صدر هم جرات گفتن آن را نداشت. اتهاماتی چون دیدار با اسراییلی‌ها در هتلی در پاریس هم از آن دست اتهاماتی بود که آنقدر دور از ذهن به نظر می رسید که اغلب ترجیح دادند در قبال آن سکوت کردند و موضعی نگیرند.

اتهام و افترا البته در همین سطح باقی نماند. کار هر روز برای دولت منتخب معتدلان و مصلحان سخت‌تر شد. ماجرای برجام که جدی‌تر از سوی تیم دیپلماسی در دستور کار قرار گرفت ، بهترین زمان برای تشدید حملات با اسم رمز «برجام» بود. اگر اوایل کار دولت شخص روحانی در مظان اتهام قرار داشت و «نفوذی انگلیسی‌ها» و «دیدار با اسراییلی‌ها» سیاهه او، «جاسوس‌سازی» گام بعدی تعریف شد. مذاکرات هسته‌ای و رفت‌و‌آمد مدام وزیر خارجه با همراهی تیم‌مذاکره‌ کننده بهترین زمان برای شایعه‌سازی‌هایی از این دست بود.

برخی رسانه‌های مخالف دولت برای تاثیرگذاری در روند تصویب برجام از دل هیات مذاکره‌کننده جاسوس‌هایی بیرون می‌آوردند و پروپاگاندایی ایجاد می‌کردند تا این سوال را در افکار عمومی ایجاد شود چرا در تیم مذاکره‌کننده به رهبری «روحانی» جاسوس پیدا می شود؟ جاسوسی که هنوز هم مشخص نشده است چطور در اوج مذاکرات روحانی را روی سیبل اتهامات و انتقادات قرار داد و بعد از آن هم مشخص شد که این فرد فرستاده نهادهای دیگری برای حضور در تیم مذاکره کننده بوده و حالا هم خبری از سرنوشت او نیست.

ماجرای دو تابعیتی‌ها هم در همین راستا آتشی بود که به دامن دولت افتاد. از وزیر اطلاعات انکار و از نمایندگان اصرار که در میان دولتی‌ها که اتفاقا تاکید داشتند پست‌های مهمی نیز دارند مدیران دوتابعیتی‌ وجود دارد. با این حال دولت و تنها نهاد اطلاعاتی زیر مجموعه آن اصرار داشتند که مدیران دوتابعیتی در میان مدیران دولت تدبیر و امید نیستند. این بازی اما از سوی طیف مخالف و منتقد دولت ادامه یافت. سخن از هیچ اسم و رسمی نبود؛ نه مقامات قضایی نه نمایندگانی که این موضوع را پیش کشیدند نام و نشانی از مدیران دولتی به زبان نمی‌آوردند و خبری از افشاگری نبود و نیست اما تاکید و اصرار آنها تا همین روزها نیز ادامه دارد.

دلواپسان که حضور اعتدالیون بر مسند هدایت قوه مجریه را بر‌نمی‌تابند سطح منازعات را از اتهامات این چنینی به ناسزا و توهین تقلیل دادند رسایی با انتقادات تند و بی‌پروا «چوب خشک» را رقیب برنده روحانی معرفی کرد و باری دیگر « اشعث کندی و ابوموسی اشعری» تمثیل و توصیفی برای او دانست. با این حال توصیف انتقادی ضرغامی از روحانی در مقایسه با همه این تعابیر و تفاسیر بهتر بود.ضرغامی روایت کرده بود که وقتی با روحانی در مورد موضوعی مهمی صحبت می کنید و انتظار حرفی با حرارت و جدی دارید انگار با یک «بشقاب» صحبت می‌کنید. 

با این حال هنوز سطح منازعات این مخالفان نسبت به برخی دلواپسان تریبون‌دار منطقی محسوب می‌شد چرا که اظهارنظرات از سوی تریبون‌داران شیفته سخنرانی و چهره‌هایی چون حسن عباسی و حسن رحیم‌پورازغدی، شرایط را تغییر می‌داد و فضا را به سمتی پیش می‌برد که جای انتقاد را استهزا و تخریب و توهین می‌گرفت. رویکردی که برخی صدا و سیمایی‌ها هم با آنان همراه شدند چه آنکه وحید یامین‌پور، مجری جوان تلویزیون هم به تبعیت از مخالفان بزرگ روحانی از ترسش برای بازنگشتن روحانی به کشور نوشت و همان خط مورد علاقه دلواپسان یعنی پروژه بنی‌صدرسازی را پی گرفت. همان خطی که در راهپیمایی روز قدس هم تلاش شد تا به نوعی «مردمی» جلوه داده‌شود گرچه شواهد و قراین، جملگی حکایت از سازمان‌یافتگی داشت.

حالا در میان همه اتهامات و توهین‌ها و در ادامه همان سیاست‌ تخریب، برخی به ادعا روی آورده‌اند. ادعاهای که فارغ از شخص رییس جمهوری از فرزندان روحانی تا مدیران آن را در بر می‌گیرد. ادعاهایی از آن دست صحبت‌های بی سند و مدرک ذوالنور که گرچه در داخل کشور تکذیب می‌شود اما در خارج از ایران با استقبال گسترده مواجه شده و مورد تایید قرار می‌گیرد و آنقدر بازه گسترده‌ای دارد که ساعات کاری رییس‌جمهوری را هم در بر می‌گیرد.

دولت روحانی که به ادعای بهزاد نبوی به جای هر ۹ روز یک بحران با هر ۹ ساعت یک بحران مواجه است سطح دیگری از حملات را هم تجربه کرده که به نظر می‌رسد در دولت دوم تشدید شده است. تریبون‌داران صدا و سیما یا مخالفان پارلمان‌نشین ،فرقی ندارد. آنها صدای آتش‌بس را نشنیده اند یا شاید هم خود را به نشنیدن می‌زنند. آتش‌بسی که روحانی در آخرین سخنرانی خود بر آن تاکید کرد و گفت در شرایط بحران‌زده امروز کم‌هزینه‌ترین راه است!

در جدول زیر تنها بخشی از سخنان و اهانت‌های مخالفین روحانی را می‌خوانید:

نام

سمت

گفته

 

حمید رسایی

 

 

نماینده مجلس نهم

*چوب خشک هم در مقابل روحانی رای می آورد

*با اجرایی شدن مادر تحریمها چرا صدایی از حلقوم های نکبتی که تَکرار میکردند بیرون نمی آید؟! اسناد جاسوسی این خائنین، کی رو میشود؟!

* روحانی: فیلتر تلگرام در عالی‌ترین سطح نظام تصویب شده اما من آنرا قبول ندارم و هرگز اجرا نمی‌کنم! امام خمینی: بعد از اینکه چیزی قانونی شد نق زدن در آن اگر بخواهد مردم را تحریک کند مفسد فی الارض است و دادگاه باید با او عمل مفسد فی الارض کنند . پس روحانی مفسد فی الارض است.  #منافقین

*به تاریخ نگاه می کنیم، امثال اشعث کندی و ابوموسی اشعری یک عمر به امام علی (ع) خون دل دادند، یکی دوبار هم در حرف و نه در عمل مواضع درست داشتند اما مالک اشتر برای دست بوسی از آنها دستپاچه نشد.

 

عزت‌الله ضرغامی

 

رییس پیشین صداوسیما

*آقای روحانی این روحیه را دارد وقتی کسی مسئله ای را با حرارت برایشان می گوید دوست دارد مدیر بالاترش بگوید این مسئله خیلی مهم است ای معاون من برو این کارخانه را بررسی کن ، ببین چرا تعطیل شده است. بعد به آن طرفی که دارد این حرف را می‌زند روحیه بدهد که این حرف شما خیلی خوب است. بعضی مواقع وقتی با آقای روحانی صحبت می کنید با حرارت حرف‌های جدی می‌زنید انگار با این بشقاب دارید حرف می زنید.

*: «امام زمان(عج) هم قابل نقد است. از پیامبر هم که بالاتر نداریم. به پیامبر (ص) هم می گفتند این سخن از شماست یا وحی الهی است!»

اگر این جملات را به جای رئیس‌جمهور فعلی، رئیس جمهور قبلی می‌گفت چه می شد؟

شاید کسانی که لباس روحانی به تن می‌کنند سهمیه‌ی ویژه‌ دارند!

*  وقتی رئیس جمهور محترم در مقابل دیدگان حیرت زده میهمانان خارجی ،با تمسخر برخی اندیشمندان اسلامی، آن هم با مثال های سطحی و غیر مرتبط نسبت به یک دیدگاه خاص نظری، استفاده سوء سیاسی می کند، از خانم لیلا حاتمی چه انتظاری هست ؟

 

جواد کریمی قدوسی

 

نماینده مجلس

*یک بار و برای همیشه بگویید زیر لحاف اعتدال چه می‌گذر

*کریمی‌قدوسی مدعی شد اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ٩٧ مجلس به او گفته‌‌اند حسن روحانی در دیداری به آنها گفته: «من به دو ارتش در کشور نمی‌توانم حقوق بدهم؛ هم به سپاه و هم به ارتش، هم به شاغلین و هم به بازنشسته‌ها و هم پاداش خدمت». ادعایی که حالا از سوی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس رد می‌شود.

* اخیرا نیز شاهد هستیم که آقای روحانی ساختمان پاستور را ترک کرده؛ همان‎طور که آقای هاشمی در کاخ مرمر نشسته، رئیس‌جمهور پاستور را تحویل برادر و فرزندانش داده است و خودش در کاخ سعدآباد نشسته و صبح‌ها ساعت ١٠ سرکار می‌آید و ساعت ١۴ آنجا را ترک می‌کند؛ یکی از علت‌هایی که به کاخ سعدآباد رفته، همین ورود تجهیزات فنی و امنیتی ارتباطی و مخابراتی و شنود و ضدشنود است

*اگر در پنج سال گذشته که رهبری دو دولت در دستان آقای رئیس جمهور، حسن روحانی بود و هست، به همان مقداری که روی آراسته نمودن ظاهرش و هم‌رنگ نمودن رنگ محاسن و لباس خود وقت صرف نموده، در این ایام حساس روی حفظ آبروی اقتصاد متمرکز میشد وضع اینگونه نبود که هست

*اگر در این دولت روحیه انقلابی بود روحانی به صالحی زنگ نمی‌زد که زودتر سانتریفیوژها را از نطنز بیرون بیندازید وگرنه خودم از دفتر ریاست جمهوری کارگر می‌فرستم.

*یکی از پرونده‌های حسین فریدون "تقلید صدای رئیس‌جمهور" است؛ در یک مورد وی با تقلید صدای روحانی طی تماس‌هایی با مراکز اقتصادی در راستای ترخیص کالاهای غیر مجاز اقدام کرده و از آنها خواسته تا جلوی واردات این کالاها را نگیرند.در مورد دیگر نیز فریدون با تقلید صدای رئیس‌جمهور طی تماسی با یکی از معاونان خانم روحانی به وی اعلام می‌کند که از انجام یک سفر خودداری کند. امین زاده هم که گمان می‌کند این دستور توسط رئیس‌جمهور داده شده از انجام آن سفر خودداری می‌کند.چندی بعد در جلسه ای رئیس‌جمهور به امین زاده می‌گوید که چرا به سفر موردنظر نرفته و وی ماجرا را شرح می‌دهد!

 

مجتبی ذوالنور

 

نماینده مجلس

*آقای رئیس جمهور شما مرتب مردم را دنبال نخودسیاه و آدرس عوضی می فرستید! مشکل ما این است که برای تحریک دختران ورزش‌کار بگویید چرا در صداوسیما فیلم دختران ورزشکار نشان داده نشد؟ ببینید مراجع عظام و مردم مسلمان و خانواده شهدا از اینکه به عفت و حیا چوب حراج می زنید چه حسی دارند؟ حداقل در حوزه انتخابیه من چقدر از این رفتار دلنگران و ناراحتند.

* وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان (اعضای دولت و نزدیکان به آن ) حال بدهد به 2500 نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندان‌شان جزء این 2500 نفر باشند. امروز اگر این افراد از آمریکا خارج شوند مشخص می‌شود که چه کسانی زد و بند دارند و منافع ملی را به آبنبات آمریکا می‌فروشند.

* رییس جمهوری که پسرش سه تابعیتی است: هم تابعیت کانادیی دارد، هم تابعیت انگلیسی و هم تابعیت ایرانی، آیا می تواند نگاه به داخل و مصرف کالای ایرانی را ترویج کند؟!

 

رحیم‌پور ازغدی

 

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

*آقای روحانی رئیس‌جمهور دوگانه و متناقض با مردم حرف نمی‌زند، رئیس‌جمهوری اسلامی دروغ نمی‌گوید، رئیس‌جمهوری اسلامی وعده دروغ نمی‌دهد، رئیس‌جمهوری اسلامی مخصوصا اگر آخوند و روحانی باشد در جلسه خارجی و داخلی 180 درجه متناقض حرف نمی‌زند و مسئولیت حرف‌هایش را برعهده می‌گیرد»آقای روحانی هم وقت کم می‌آورد و سخنرانی زیاد دارد و چهار تا بچه این مطالب را تهیه می‌کنند و به وی می‌دهند و متوجه تناقض این مطالب هم نیست!

* اینکه می‌گویید ولایت معصوم باید بررسی شود که انتخاب بوده یا انتصاب، این به شما چه؟ این مسئله در حوزه و دانشگاه بحث می‌شود. شما اگر می‌خواستید به اینها جواب دهید چرا آمدید مسئولیت اجرایی گرفتید؟

* معلوم نیست طرف امام هستند یا منافقین،. طرف امام هستند یا آمریکا و ... اما در یکی دو سال آینده هرچه نظر فلسفی، معرفت شناسی، تاریخ انقلاب، فقه سیاسی گفتند باید بگوییم شما درست می‌گویید اما جواب بدهید برای کشور چه کار کرده‌اید؟

* در 2 سال گذشته هر زمانی کسی آمد صحبتی درباره برجام به میان آورند، گفتند دارد در موضوع برجام دخالت می‌کند و نمی‌خواهد برجام محقق شود. قلب راکتورهای هسته‌ای را که بتن گرفتید، امروز می‌خواهید قلب موشک‌هایمان را بتن بگیرید، دیگر کدام سوراخ مانده‌ است که بتن نگرفته‌اید.

 

وحید یامین‌پور

 

مجری تلویزیون

*بعضی‌ها در اهانت هم انحصار طلبند. می‌گویند فقط ما حق اهانت داریم؛ دیگران مودب باشند....متاسفانه اخلاق آقای روحانی دارد روی مردم اثر می‌گذارد...

*هردفعه میره خارج دلهره دارم نکنه برنگرده.

 

حسن عباسی

 

رئیس اندیشکدهٔ یقین «مرکز بررسی‌های دکترینال»

*حسن روحانی ضد توحید و مشرک است

*آمریکا جفت‌پا زده توی دهانتان... برجام کدام مشکل را حل کرد

*دروغ گفتید و رای آوردید.

*به نفع دولت است که بر دهان سگهای هاری که در دانشگاه‌ها به جان دولت انداخته قلاده بزند. اگر امثال جلایی‌پور علیه راهپیمایی اربعین مزخرفاتی می‌نویسند، می‌رویم کف دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران جوابش را می‌دهیم.

*در سال ۱۳۶۵ دو سال مانده به آخر جنگ در هتل پاریزین پاریس جلسه‌ای برگزار می‌شود.دو نفر از ایران از مجلس شورای اسلامی وقت و یک نفر ظاهرا آمریکایی که اخیرا معلوم شده مشاور ضدتروریسم نخست‌وزیر وقت اسرائیل بوده است، جلسه‌ای برگزار می‌کنند.....حسن روحانی در آن جلسه از انعطاف بیش از حد غرب در مقابل امام خمینی شکایت می‌کند..... ابتدا خبر این جلسه در روزنامه‌های اسرائیلی به زبان عبری منتشر می‌شود و سال گذشته بعد از ۲۷ سال، اسرائیلی‌ها این مسئله را به زبان انگلیسی منتشر می‌کنند. سوال من این است که چه طور به این مذاکرات هسته‌ای اعتماد کنیم؟ با توجه به این ادعایی که در این سند شده است چه طور به این مذاکرات فعلی اعتماد کنیم؟

 

محمد تقی مصباح یزدی

 

بنیانگذار و مدیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

* شایسته است عده‌ای برنامه‌های مطالعات راهبردی و استراتژیک انگلستان را مطالعه کنند تا به صورت مستند مشخص شود دشمن از کجا قصد نفوذ دارد، ریشه تفکر بسیاری از کسانی که در آنجا تحصیل کرده‌اند، به یکدیگر شباهت دارد و چه بسا این مسأله از راه‌های نفوذ دشمن برای براندازی اسلام و انقلاب اسلامی است... چه بسا این مسأله از راه‌های نفوذ دشمن برای براندازی اسلام و انقلاب اسلامی است، هرچند این اشخاص متوجه این مسئله نیستند

*پایه ایدئولوژیک فتنه ۸۸ در لندن شکل گرفت و در واقع کسانی که پایه‌گذار آن فتنه بودند، در انگلستان تحصیل کرده بودند و پایه‌های ایدئولوژیک آنها، همانجا شکل گرفته بود.

* در این دولت به صراحت بیان شده که وظیفه ما اعتلای هنر است و کاری به دین نداریم؛ لذا از هنرپیشه زمان شاه هم به خاطر هنرش تقدیر می‌شود، و این رفتارها یعنی کاشتن نهالی که ثمره‌اش فتنه دیگری خطرناک‌تر از فتنه ۸۸ را رقم می‌زند.

* اگر امروز نیز بحث حقوق شهروندی مطرح می‌شود که در آن بهائی و مسلمان، انقلابی و ضد انقلاب برابرند، از همان تفکر ناشی می‌شود. لذا باید احساس خطر کرد وقتی بعد از گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی، عالی‌ترین مقام کشور بعد از رهبری، سخنی بگوید که بنی صدر هم جرأت گفتن آن را نداشت. هرچند این عده سخن خود را در لفافه و به صورت غیر مستقیم بیان می‌کنند.

 

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر