کد خبر: 46966
A

ترامپ در کنفرانس خبری با ترزامی: اجازه دسترسی ایران به سلاح اتمی را نخواهیم داد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا عصر جمعه در نشست خبری مشترک با نخست وزیر انگلیس مدعی شد که دو طرف توافق کرده اند که فشار روی مردم ایران را ادامه دهند.

ترامپ در کنفرانس خبری با ترزامی: اجازه دسترسی ایران به سلاح اتمی را نخواهیم داد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ ترامپ پس از دیدار دو ساعته با نخست وزیر انگلیس در ادعایی دیگر افزود: توافق کردیم که ایران هرگز نباید سلاح اتمی داشته باشد و باید متوقف شود و ما با هم باید جلوی آن را بگیریم.

وی در ادامه سیاست قلدرمآبانه خود تصریح کرد که نخست وزیر انگلیس 'برای اینکه جلوی ایران را بگیرد نیاز به قانع شدن توسط من نداشت چرا که خودش این را به من می گفت.'

ترامپ ادامه داد: من و نخست وزیر انگلیس در دیدار امروز خود درباره طیفی از اولویت های مشترک از جمله متوقف کردن اشاعه هسته ای بحث و گفتگو کردیم. من از نخست وزیر (ترزا) می به علت همکاری وی برای دستیابی به یک کره شمالی عاری از تسلیحات هسته ای تشکر می کنم.

ترامپ گفت: اینکه ما و انگلیس با روسیه و چین روابط داریم نکته خوبی است و بودن این روابط از نبود آن بهتر است و مورد بدی در آن وجود ندارد.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد در قبال روسیه قاطع تر از هر کسی بوده است. در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره موضوع کاهش سلاح های هسته ای هم صحبت خواهیم کرد زیرا این مسئله را موضوع مهمی می دانم که باید درباره آن صحبت کنیم.

وی اضافه کرد: موضوع غنی سازی هسته ای بزرگترین مشکل جهان امروز است.

ترامپ گفت: به  ترزا می گفتم شاید انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کرده باشد اما به هرحال هر کاری که بخواهید انجام دهید ما مشکلی نداریم. من به خانم می فقط پیشنهاد کردم در چگونگی مذاکره درباره برگزیت رویکرد دیگری را در پیش گیرد. ترزا می مذاکره کننده ای باهوش است و مطمئنم در مذاکرات برگزیت موفق خواهد بود.

ترامپ گفت: در مصاحبه خود با روزنامه انگلیسی « سان » از ترزا می، نخست وزیر انگلیس انتقاد نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا درباره راهبرد دولت انگلیس درخصوص برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) اعلام کرد هر آنچه شما انجام دهید، از نظر من خوب است. ما قرارداد وحشتناکی با اتحادیه اروپا داریم که باید اصلاح شود.

ترامپ ضمن اشاره به روابط خوبی که شخص او با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دارد گفت: سخن من با اروپایی ها این است که درباره مهاجرت و سیاست هایی که اتخاذ می کنند کمی دقت بیشتری داشته باشند ، اروپا نگاهی به وضعی که مهاجرت بر این قاره به وجود آورده بیندازد و به این وضع فکر کند.

رئیس جمهوری آمریکا با زیرسئوال بردن دوباره خط لوله انتقال گاز از روسیه به آلمان گفت: این یک اشتباه مرگبار است ، شما چگونه می توانید حرف از صلح بزنید در حالی که طرف مقابلتان دست بالاتر را دارد و از شما قویتر است .

ترزا می نخست وزیر انگلیس در گفتگوی مطبوعاتی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: در زمینه مبارزه با تروریسم و اوضاع سوریه و یمن با یکدیگر گفتگو کردیم. وی افزود خواهان افزایش همکاری های تجاری با واشنگتن هستیم. با آمریکا توافق کردیم درباره موضوعات مهم به طور جدی با روسیه وارد مذاکره شویم.

نخست وزیر انگلیس گفت: اینکه ترامپ با اقتدار و پیامی که وحدت ناتو را نشان می دهد به زودی با ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد موضوعی است که لندن از آن استقبال می کند.

نخست وزیر انگلیس افزود: واشنگتن و لندن موافق هستند یک توافق تجاری « بلندپروازنه » را دنبال کنند.

ترزا می گفت : طرح های ما درباره برگزیت بر مبنای خواست و رای مردم کشور ما بوده است. ما حتما اتحادیه اروپا را ترک خواهیم کرد.

نخست وزیر انگلیس گفت: درباره خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان در نشست آینده اتحادیه اروپا با آلمان و سایر کشورهای این قاره صحبت خواهیم کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر