کد خبر: 47426
A

سعیدی: ۶۵ درصد مهر و تسبیح مشهد از هندوستان و چین وارد می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد محصولاتی همچون تسبیح، مهر و.... در مشهد از کشورهایی مانند هندوستان و چین وارد می‌شود، گفت: پارچه چادری هم واردات از سوییس است.

سعیدی: ۶۵ درصد مهر و تسبیح مشهد از هندوستان و چین وارد می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد اسماعیل سعیدی با انتقاد از اوضاع مغشوش مد، لباس و حجاب در جامعه، گفت: تولید چادر در کشور سوییس و مهر و تسبیح در کشور چین و صادر کردن آن به ایران موضوع قابل تاملی است و باید دید چرا چادر که یکی از اصلی‌ترین پوشش زنان در ایران است در کشورهای دیگر تولید می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های گذشته به تولید البسه و پوششی که با فرهنگ ایرانی- اسلامی کشور متناسب باشد توجهی نشده است؛ می‌توان با تشویق بخش خصوصی آنان را به تولید لباس‌های موردنیاز کشور ترغیب کرد؛ باید بخش خصوصی را تقویت کرد و کارخانه‌هایی را که در زمینه تولید پارچه چادر مشکی فعالیت می‌کنند به بخش خصوص واگذار کرد تا بتوانند فعالیت مفیدی را به جامعه ارائه دهد.

وی بیان کرد: تمام دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط باید با همکاری با یکدیگر درصدد رفع  نیازهای کشور باشند؛ چرا مهر و تسبیح مورد نیاز کشور از  سایر کشورها وارد می‌شود؛ می‌توان با سرمایه‌گذاری نه تنها نیاز کشور را برطرف کرد بلکه بازار کشورهای خاورمیانه را نیز به دست گرفت؛ پوشش اکثر زنان در کشورهای مسلمان خاورمیانه مانند عراق، پاکستان و ... چادر است لذا می‌توان با برنامه‌ریزی بازار این کشورها را نیز به دست گیریم.

بهترین راه برای خروج از رکود صنعت نساجی؛ تولید پارچه‌های موردنیاز برای چادر ایرانی

سعیدی با بیان اینکه صنعت نساجی کشور با رکود مواجه است و بهترین راه برای خروج ازاین رکود را می‌توان تولید پارچه‌های موردنیاز برای چادر ایرانی دانست، اظهار کرد: چادر به عنوان نماد پوشش اسلامی است بنابراین باید به تولید آن توجه ویژه داشت اگرچه امروزه شکل چادر تنوع بسیاری پیدا کرده است اما می‌توان این نیازها را نیز برآورده کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 65 درصد صنایع دستی مشهد مانند تسبیح، مهر و....  از کشورهایی مانند هندوستان و چین وارد می‌شود، عنوان کرد: واردات محصولاتی مانند تسبیح و مهر و سجاده و چادر به کشوری که از نظر تنوع، کیفیت و قدمت صنایع دستی جزء 10 کشور برتر جهان محسوب می‌شود امری ناپسندید بوده و نیازمند بازنگری است./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر