کد خبر: 47538
A
رئیس پلیس راه‌آهن کشور خبر داد:

دستگیری فردی در قطار، حین جابجایی ۱۹۰ هزار دلار و یورو

رئیس پلیس راه‌آهن کشور از دستگیری فردی خبر داد که قصد جابجایی ۱۵۰ هزار دلار و ۴۰ هزار یورو را به صورت مخفیانه و جاسازی شده از استان خراسان رضوی به تهران داشت.

دستگیری فردی در قطار،  حین جابجایی ۱۹۰ هزار دلار و یورو

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار علیرضا اکبرشاهی با اشاره به دستگیری فردی که در حال انتقال مقادیر قابل توجهی ارز جاسازی شده بود، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: به دنبال اولویت‌های اتخاذ شده در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجموعه پلیس راه‌آهن، همکاران ما فردی را که قصد جابجایی مقادیر قابل توجهی ارز شامل دلار و یورو بود شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس راه‌آهن کشور گفت: این فرد که قصد داشت 150 هزار دلار و 40 هزار یورو را به صورت مخفیانه و جاسازی شده از استان خراسان رضوی به تهران منتقل کند، دستگیر شد.

وی اضافه کرد:‌ پس از دستگیری این فرد، با پی‌جویی‌ها و اقدامات اطلاعاتی، مبدأ، مقصد و افراد مرتبط با این شخص شناسایی شدند و متهم به همراه اطلاعات به دست آمده تحویل فرماندهی انتظامی خراسان شد.

به گفته اکبرشاهی این پرونده تحت عنوان جابجایی ارز در داخل کشور تحت بررسی‌ قرار گرفته است.

رئیس پلیس راه‌آهن کشور در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه پلیس راه‌آهن مجموعه‌ای است از همه ارکان پلیس که در پلیس راه آهن تعریف شده و بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در زیر مجموعه پلیس آگاهی راه‌آهن پیگیری می‌شود و با تدابیر اتخاذ شده و دستورالعمل‌های ابلاغی، برخورد با قاچاق کالا و ارز را جزو اولویت‌های این پلیس قرار دارد.

به گزارش تسنیم، میزان ارز قابل نگهداری توسط هر شخص بر اساس دستورالعمل صادره توسط بانک مرکزی در تاریخ 21 فروردین 1396 حداکثر 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها بوده و در صورت کشف میزان بیش از آن در اختیار هر شخص، با مرتکب بر اساس قانون برخورد خواهد شد. 

همچنین عصر ایران نیز به نقل از رئیس کل بانک مرکزی در خصوص سقف تعیین شده برای مالکیت شخصی ارز نوشته بود: داشتن بیشتر از 10 هزار دلار قاچاق محسوب می شود.

بر اساس گزارش این سایت، ولی الله سیف گفته بود: برای این که  فضای اقتصادی ما به محلی برای پولشویی تبدیل نشود، هر فرد تنها می‌تواند تا  10 هزار دلار با خود داشته باشد یعنی اگر به هر دلیلی به منزل فردی مراجعه شود رقم  بالای 10 هزار دلار قاچاق تلقی خواهد شد البته در تمام دنیا هم این  فرمول ها وجود دارد. در خصوص ارز همراه مسافر هم موضوع متفاوت است هر مسافر می تواند تا 5 هزار دلار به همراه خود داشته باشد.  /تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر