کد خبر: 47548
A

نمایندگان مجلس نقشی در تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها نخواهند داشت

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: بر اساس طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها، از این پس نمایندگان در تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نقشی ندارند.

نمایندگان مجلس نقشی در تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها نخواهند داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد محمودی شاه نشین در خصوص اصلاح قانون قانون انتخابات شوراها، اظهار داشت: روز یکشنبه هفته آینده آخرین جلسه کارگروه کمیسیون شوراها در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها برگزار می‌شود و پس از آن طرح در کمیسیون مطرح می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این طرح مجلس در راستای لایحه جامع نظام انتخابات است که توسط دولت تهیه شده ولی هنوز به مجلس ارائه نشده است، وزیر کشور نیز در زمینه طرحی که در مجلس تهیه شده نظر مثبت دارد.

وی افزود: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها حدود 157 ماده دارد و به دنبال رفع نقاط ضعف و شبهات قانون فعلی انتخابات شوراها است و تغییراتی را در شیوه نظارت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ایجاد می‌کند.

محمودی شاه نشین: هر چند به صورت کلی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تحت نظر مجلس شورای اسلامی است ولی ترکیب کمیته نظارت به گونه‌ای است که از قوه قضائیه و کارشناسان ارشدی که به عنوان معتمد حضور داشته‎‌اند، تشکیل می‌شود.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: با این ساز و کار به دنبال این هستیم که نمایندگان در تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نقشی نداشته باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دبیرخانه دائمی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجلس تشکیل می‌شود ولی از جمع 9 نفری که برای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تعیین می‌‍شوند، شاید یک نفرشان نماینده مجلس باشد و بقیه اعضا از دیگر نهادها به عنوان عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات انتخاب شوند که همین ترکیب در استان‌ها و شهرستان‌ها صلاحیت کاندیداها را بررسی می‌کنند./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر