کد خبر: 47551
A

بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره ارز مسافرتی در کمیسیون اقتصادی مجلس

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره ارز مسافری با حضور نمایندگان رئیس جمهور در این کمیسیون خبر داد.

بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره ارز مسافرتی در کمیسیون اقتصادی مجلس

به گزارش دیده بان ایران؛ سید‌حسن حسینی شاهرودی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به موضوع ارز مسافرتی، اظهار داشت: در پیشنهاد 24 ماده‌ای که نمایندگان برای حمایت از اقتصادملی در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا تدوین کردند به مباحثی مانند ارز و بازار ثانویه پرداختند. تاکنون در مورد بازار ثانویه تصمیم‌گیری شده اما در مورد بسیاری از آنها تصمیم‌گیری نشده است.

وی با بیان اینکه اکثریت نمایندگان نظرشان بر این است که نباید در قالب ارز مسافرتی به منابع ارزی ما چوب حراج زده شود، افزود: در حالی که دولت ارز مسافری زائران حج را به حداقل یعنی 200 دلار کاهش داده، اما به یک گردشگر از منابع بیت‌المال و یارانه دولت ارز داده شده و سفر آنها مجانی تمام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قرار است در جلسه فردای کمیسیون طرح سوال از رئیس‌جمهور با حضور نمایندگان  این موضوع بررسی شود، تصریح کرد: قطعاً یکی از مسائل مطرح شده در این جلسه، مباحث ارزی، ارز مسافری و همچنین بررسی پیشنهادات نمایندگان در این زمینه است.

شاهرودی در تشریح پیشنهاد نمایندگان درباره ارز، عنوان کرد: پیشنهاد نمایندگان تک نرخی شدن ارز است تا پایه و اساس ارز به بازار ثانویه ارز سوق داده شود و مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارز در بازار ثانویه که به نوعی بورس ارزی (بازار کوچک ارزی) نامیده می‌شود حضور یافته و با سازوکاری شفاف، هم ارز خود را عرضه و هم تامین کنند؛ دولت هم صرفاً در کالا‌های اساسی و درجه یک سرمایه‌گذاری کند./تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر