کد خبر: 47644
A

بادامچی: جداسازی وزارت تعاون راه خوبی برای حل مشکلات نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: وقتی با یک لایحه قاطعانه مخالفت می‌شود به چه علت بار دیگر آن را به مجلس می‌فرستند؟ هم وقت مجلس گرفته می‌شود و هم مسئولینی که این لوایح را پیگیری می‌کنند، چرا به جای این لوایح به مسائل عمده و مهم‌تر پرداخته نشود؟ درحال حاضر وقت به حواشی کشیدن دولت و مجلس نیست.

بادامچی: جداسازی وزارت تعاون راه خوبی برای حل مشکلات نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص لایحه تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی که اخیرا دولت آن را مطرح کرده است، اظهار داشت: نمی‌دانم کدام دستگاه لوایح اینچنینی را چندباره پیگیری می‌کند، چراکه این لوایح چندبار دیگر به کمیسیون آمد و با رای قاطع نمایندگان رد شد و از دستور کار کمیسیون هم خارج شد. 

وی افزود: سوال من این است وقتی با یک لایحه قاطعانه مخالفت می‌شود به چه علت بار دیگر آن را به مجلس می‌فرستند؟ هم وقت مجلس گرفته می‌شود و هم مسئولینی که این لوایح را پیگیری می‌کنند، چرا به جای این لوایح به مسائل عمده و مهم‌تر پرداخته نشود؟ درحال حاضر وقت به حواشی کشیدن دولت و مجلس نیست

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آئین‌نامه‌های وزارت خانه‌هایی که ادغام شدند هنوز نوشته نشده که باز آنها را جدا کنیم، تصریح کرد: اگر ادغام وزارتخانه‌ها بد بود چرا از اول از آن استقبال کردند؟ 

وی خاطرنشان کرد: تفکیک وزارت خانه‌ها جز افزایش بروکراسی و افزایش حجم دولت نتیجه‌ای ندارد مطمئنا مجلس هم رای نخواهد داد. من نمی‌دانم به چه علت این طرح‌ها مطرح می‌شود؟ درحال حاضر این لایحه خلاف برنامه و سیاست‌های کلی نظام  است. 

بادامچی با اشاره به اینکه ادغام وزارتخانه‌ها با هدف چابک کردن دولت و عدم عریض و طویل شدن آن صورت گرفت، اظهار کرد: ما باید مدیریت‌های کلان‌نگر و شرکتهای بزرگ با اهداف بزرگ را پرورش دهیم، ادغام وزارتخانه‌ها هزینه داشته و باید هم انجام می‌گرفت. این تصمیمات هیچ رویکرد اصلاحی ندارند. 

وی افزود: در اکثر نقاط دنیا درکنار هم بودن وزارت کار و تعاون پذیرفته شده است، تفکیک وزارتخانه‌ها راه حل خوبی برای حل مشکلات نیست. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر