کد خبر: 47782
A
شهباز حسن پور رئیس فراکسیون اصناف مجلس :

ضعف وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنترل بازار عامل گرانی های اخیر است

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی: به ازای هر ۲۰ خانوار یک مغازه دار در کشور وجود دارد . اکنون عرضه کمتر از تقاضا است و مشکل گران فروشی در فروشندگان خرد مانند مغازه داران نیست بلکه تخلف در واردکنندگان و بنکداران است که این موضوع ناشی از ضعف وزارت صنعت، معدن و تجارت و متولیان کنترل بازار است .تاکنون پرونده‌ای از تخلف آن‌ها به سازمان تعزیرات نرفته است.

ضعف وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنترل بازار عامل گرانی های اخیر است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ شهباز حسن پور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بابیان اینکه قیمت محصولات پروتئینی درماه گذشته دو و نیم درصد افزایش یافته است گفت: دولت باید پاسخگوی نیاز مردم و وضع بازار باشد.

 

رئیس فراکسیون اصناف مجلس افزود: با توجه به اینکه میزان تولید، مصرف و واردات مشخص است کالا‌هایی که اکنون در بازار هستند با ارز سه هزار و ۲۵۰ تومانی وارد شده اند و کالا‌هایی که ارز سه هزار و ۸۰۰ تومانی دریافت کرده و خریداری شده اند هنوز وارد کشور نشده اند.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه واردات کالا‌های اساسی باید ثبت سفارش شود، اما اکنون با وجود کاغذ بازی‌های اداری زیاد برای واردات نهاده‌ها و پشت در ماندن تقاضای واردات این کالا‌ها پشت در اتاق مسئولان، برای تولید کنندگان مشکل ایجاد شده است.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی:  به ازای هر ۲۰ خانوار یک مغازه دار در کشور وجود دارد . اکنون عرضه کمتر از تقاضا است و مشکل گران فروشی در فروشندگان خرد مانند مغازه داران نیست بلکه تخلف در واردکنندگان و بنکداران است که این موضوع ناشی از ضعف وزارت صنعت، معدن و تجارت و متولیان کنترل بازار است .تاکنون پرونده‌ای از تخلف آن‌ها به سازمان تعزیرات نرفته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر