کد خبر: 47796
A

آخرین خبر از انتقال قطعی زندان اوین به خارج از پایتخت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر این که باید با فراهم کردن زیرساخت ها زندان ها را به بیرون شهر منتقل کنیم، گفت: زندان اوین نیز قطعاً یکی از این زندان ها خواهد بود ولی فعلا زندان های دیگر اولویت دارند.

آخرین خبر از انتقال قطعی زندان اوین به خارج از پایتخت

به گزارش دیده بان ایران؛ علی کرد در مورد طرح انتقال زندان های کشور به بیرون از شهر گفت: اول از همه باید زیرساخت های این کار در خارج از شهر فراهم شود تا بتوان ساکنان این زندان ها را بدون مشکل به آن جا منتقل کرد. به هر حال این ها هم جامعه ای هستند که مشکلات خاص خودشان را دارند.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین  در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اما با توجه به این که این زندان ها در مرکز شهر هایی مانند کرج  هستند مشکلات عدیده ای را برای ساکنان آن مناطق به وجود آورده اند. برای نمونه خیلی وقت ها خانواده های زندانی ها در کنار زندان ها چادر می زنند یا به صورت حاشیه نشینی در آن جا می مانند، بنابراین در این مناطق معضلات اجتماعی را از لحاظ نظافتی و عبور مرور دیگران و ... به وجود می آورند.

وی ادامه داد: به همین دلیل ما مصمم بر این هستیم که تعداد بیست زندان مهم  و پر خطر کشور  را به یک جای مناسبی که از تمام امکانات رفاهی و زیرساختی برخوردار باشد، منتقل کنیم. این موضوع در حال حاضر توسط کارشناسان مرتبط در حال برسی و جراحی است تا در نهایت این کار به بهترین شکل انجام شود.

این نماینده مجلس دهم  در مورد انتقال زندان اوین به بیرون از شهر، گفت: البته بیشتر، زندان هایی که در شهرهای تهران و البرز واقع هستند ذیل این طرح قرار می گیرند، چون در شهرستان ها و شهرهای کوچک معمولاً زندان ها بیرون از شهر واقع شده اند یا خارج از این طرح خودشان زندان را به بیرون شهر انتقال داده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: در مورد انتقال زندان اوین هم قطعاً صحبت خواهد شد منتها زندان اوین وضعیتی به مراتب بهتر از بعضی از زندان های دارد و فعلاً اولویت ما زندان های پر خطر هستند./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر