کد خبر: 47874
A

مرگ یک دامدار بر اثر ابتلا به «تب کریمه کنگو» در خراسان شمالی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مرگ یک نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان مانه و سملقان خبر داد.

مرگ یک دامدار بر اثر ابتلا به «تب کریمه کنگو» در خراسان شمالی

به گزارش دیده بان ایران به نقل پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، دکتر احمد هاشمی با تایید مرگ این بیمار دامدار به دلیل تب کریمه کنگو اظهار داشت: این فرد با علایم تب، درد عضلانی، خونریزی و به دنبال آن کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان منتقل شد، اما با وجود انجام اقدامات درمانی متاسفانه وی جان خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: بعد از بررسی نمونه‌های گرفته شده از این بیمار، علت فوت تب کریمه گنگو اعلام شد.

این مسئول با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو بیماری بومی در کشور و استان است، گفت: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که در اثر گزش و له کردن کنه آلوده یا تماس با خون و ترشحات دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه سلاخان، قصابان و دامپروران بیشترین گروه مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو می‌باشند، افزود: عدم نگهداری دام در محیط زندگی، محافظت از گزش کنه، جلوگیری از ذبح دام در معابر، نگهداری گوشت تازه به مدت ۱۲ ساعت در دمای ۲ تا ۸ درجه یخچال و رعایت بهداشت فردی و عمومی نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری دارد.

هاشمی در ادامه بیان کرد: تاکنون مورد دیگری از ابتلا به این بیماری در منطقه گزارش نشده است، همکاران دامپزشکی در منطقه مستقر شده و اقدامات پیشگیرانه کنه زدایی را انجام می‌دهند. به گفته وی در چند سال گذشته دو مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در استان وجود داشته که خوشبختانه درمان شده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر