کد خبر: 47978
A

اجباری بودن خدمت نظام وظیفه باعث فرار و خودکشی سربازان می شود/ طرح سرباز بسیجی در مجلس

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: بر اساس طرح داوطلب بسیجی، جوانان به صورت داوطلب به سربازی رفته و حقوق دریافت می‌کنند. بر اساس این طرح افراد خود محل خدمت را انتخاب می‌کنند و دوره آن بین دو تا پنج سال است.

اجباری بودن خدمت نظام وظیفه باعث فرار و خودکشی سربازان می شود/ طرح سرباز بسیجی در مجلس

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل ابوترابی در رابطه با جزئیات طرح داوطلب بسیجی، بیان کرد: این طرح در استان سیستان و بلوچستان توسط سپاه اجرایی شده است. بر اساس این طرح، افراد به صورت داوطلبانه به خدمت سربازی می‌روند و با انگیزه دوران سربازی خود را طی می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این طرح، سربازان بر اساس قوانین وزارت کار حقوق دریافت خواهند کرد و می‌توانند خود محل خدمت را انتخاب کنند. منابع درآمدی حقوق این افراد از کسانی که قصد دارند به خارج از کشور بروند یا کاندیدای انتخابات شوند، یا کارمند شوند تامین می‌شود. این سه گروه باید سه برابر حقوق افرادی که به سربازی می‌روند پول پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: ما پنج مدل خدمت سربازی در دنیا داریم که یک مدل سرباز حرفه‌ای، یک مدل سرباز اجباری، یک مدل خدمت عمومی و یک مدل داوطلب بسیجی است که متاسفانه ما بدترین نوع سربازی را در دنیا اجرا می‌کنیم. در بین هشت کشوری که سربازی در آنها اجباری است تنها در کشور ما بیش از یک سال و نیم باید خدمت اجباری انجام شود، در سایر کشورها یک سال است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: اجباری بودن سربازی باعث می‌شود تا سرباز تحت تاثیر مشکلات روانی قرار بگیرد و حتی دست به خودکشی یا فرار بزند.

وی در پایان بیان کرد: بر اساس این طرح افراد به صورت داوطلبانه به سربازی می‌روند و حقوق دریافت خواهند کرد. همچنین می‌توانند محل خدمت خود را انتخاب کنند،‌ دوره سربازی آنها نیز بین دو تا پنج سال است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر