کد خبر: 48040
A

یک نماینده مجلس: دست اختلاس‌‌گران و غارتگران بیت‌المال باید قطع شود

گرمابی با تاکید بر اینکه باید دست اختلاس‌گران و غارتگران اموال مردم را که طی چند ماه اخیر چندین هزار میلیارد تومان رانت‌خواری کردند را قطع کرد، گفت: باید کاری کرد تا جوانان به آینده کشور خود امید داشته باشند.

یک نماینده مجلس: دست اختلاس‌‌گران و غارتگران بیت‌المال باید قطع شود

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: باید دست اختلاس‌گران و غارتگران اموال مردم را که طی چند ماه اخیر چندین هزار میلیارد تومان رانت‌خواری کردند را قطع کرد.

به گزارش دیده بان ایران؛ تسنیم، حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، امروز (سه‌شنبه 15 مرداد) در صحن علنی پارلمان در نطق میان دستور اظهار داشت: جمهوری اسلامی 40 ساله شده و بحران‌های داخلی و خارجی رخ داده تنها 4 سال از این مدت کافی بود که هر حکومتی را به تجربیاتی برساند تا صرفا با استفاده از آن و حتی بدون نیاز به نخبگان، راه درست را برای ادامه مسیر خود بیابد اما متأسفانه با وجود تجربیات 40 ساله همچنان شاهد نابسامانی در ابتدایی‌ترین اصول مدیریت راهبردی هستیم.

وی افزود: تعدد مراکز تصمیم‌گیری و موازی‌کاری در مسائل استراتژیک، تأثیر جریانات و گروه‌های فشار بر تصمیمات کلان کشور، خودمختاری‌های غیررسمی و اعمال سلیقه شخصی در کنترل جامعه از جمله نابسامانی‌هایی است که حداکثر در سال‌های اول انقلاب قابل توجیه بود. از این رو وقت آن است تا به این روند پایان داده شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با تاکید بر اینکه سرمایه و قدرت اصلی جمهوری اسلامی از بدو تولد آن مردم بودند، ادامه داد: مردم در طول سال‌های متمادی علیرغم برخی بی‌مهری‌ها و رنج‌های ناشی از کمبودها، تبعیض‌ها و فشارهای مختلف همواره به خاطر حفظ کیان کشور و وحدت عمومی در مقابله با تهدیدهای خارجی و نا امنی‌های داخلی از این نظام پشتیبانی قاطع کردند اما متأسفانه این درایت و انگیزه وطن دوستی مردم به وظیفه رعیتی و یا تکلیف مادام‌العمر آنها فرو کاسته شده و حقوق متقابل نظام در برابر آنها کمتر استیفا شده است.

گرمابی افزود: این وضعیت در کنار ناتوانی‌های مدیریتی و فرهنگ‌سازی‌های دستوری موجب بروز شکاف عمیق اعتقادی میان مردم با حاکمیت شده که اگر به سرعت تبیین و ترمیم نشود، ممکن است آن‌چنان که گاه دیده می‌شود نااهلان و دشمنان این آب و خاک از آن بهره سوء برده و در این بزنگاه تاریخی، خسارتی بزرگ به کشور وارد کنند.

وی با بیان اینکه ترمیم شکاف به وجود آمده چندان دشوار نیست، تصریح کرد: کافی است حقوق حداقلی مردم را که در قانون اساسی به آن تصریح شده رعایت و در موضوعات عمومی نیز به نظر وخواست آنها اعتماد کنیم از جمله آن که شخصیت‌های مورد اعتماد مردم و متخصصان جوان میهن نباید همچنان نگران رد صلاحیت و گزینش‌های اشتغال خود باشند چرا که نظام متعلق به همه مردم با دیدگاه‌های مختلف است و ایران یکپارچه است که می‌تواند در مقابل تعرض‌های دشمن بایستد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه باور کنید قدرت یک ملت و توان یک کشور در میزان حمایت یک جناح وفادار به حاکمیت آن نیست، ادامه داد: هرچقدر هم که جمعیت وفاداران قابل اهمیت و امکانات لجستیکی قابل توجه باشد، داشتن دانش فنی شرط لازم است اما کافی نیست. نیاز به همراهی همه مردم ایران داریم اتحادی که منجر به انقلاب شد و در زمان جنگ به ما کمک کرد.

گرمابی با تاکید بر اینکه باید دست اختلاس‌گران و غارتگران اموال مردم را که طی چند ماه اخیر چندین هزار میلیارد تومان رانت‌خواری کردند را قطع کرد، گفت: باید کاری کرد تا جوانان به آینده کشور خود امید داشته باشند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس به وضعیت معلمان اشاره کرد و گفت: باید این قشر را انگیزه‌مند کنیم و به جای حساسیت نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها به مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حساس باشیم تا بحران ایجاد نشود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر