کد خبر: 48072
A
مستند به اصل 88 قانون اساسی و ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس؛

سوال از رئیس جمهور اعلام وصول شد

رئیس مجلس شورای اسلامی سوال از رئیس جمهور را اعلام وصول کرد.

سوال از رئیس جمهور اعلام وصول شد

به گزارش دیده بان ایران؛ در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه 10 مرداد) مجلس شورای اسلامی، سوال از رئیس جمهور را اعلام وصول کرد.

براساس این گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: همانطور که اطلاع دارید پیش از این در حدود 92 نفر از خانم ها و آقایان تقاضای سوال از رئیس جمهور را داشتند و این موضوع به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد. کمیسیون اقتصادی نیز با حضور نمایندگان رئیس جمهور موضوع را بررسی و پس از بررسی 80 نفر بر سوال خود از رئیس جمهور باقی ماندند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد نمایندگان درخواست کننده سوال از رئیس جمهور بیش از یک چهارم کل نمایندگان است و براساس قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس پس از اینکه یک هفته از بررسی آن در کمیسیون گذشت اگر تعداد درخواست کنندگان بیش از یک چهارم کل نمایندگان باشد می بایست سوال اعلام وصول شود، بنابراین مستند به اصل 88 قانون اساسی و ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بنا بر گزارش شماره د429771114 مورخ 2 مرداد 97 کمیسیون اقتصادی مجلس، سوال تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم مورد بررسی قرار گرفت و با عنایت به اتمام مهلت مقرر قید شده در آیین نامه داخلی مجلس و عدم اقناع بیش از یک چهارم نمایندگان قوه مقننه از نمایندگان ایشان، لذا سوال با 5 محور اعلام وصول می گردد.

دکتر لاریجانی در توضیح محورهای مطرح شده در سوال از رئیس جمهور تصریح کرد: این محورها عبارتند از؛

1-عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز

2- استمرار تحریم های بانکی

3- عدم اقدام شایسته دولت درخصوص کاهش نرخ بیکاری

4- رکود اقتصادی شدید چندین ساله

5- افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان گفت: براساس ماده 213 آیین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ اعلام وصول شدن سوال در مجلس حضور پیدا کرده و به سوالات مطروحه پاسخ دهند./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر