کد خبر: 48165
A

بطحایی: انجام کارها فقط از عهده منِ وزیر برنمی‌آید

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با کمبود امکانات و تقاضا‌های زیاد روبه‌رو هستیم گفت: انجام کار‌ها فقط از عهده من شخص وزیر برنمی‌آید و جامعه باید نسبت به مسائل آموزشی ورود کند.

بطحایی: انجام کارها فقط از عهده منِ وزیر برنمی‌آید

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدمحمد بطحایی شامگاه چهارشنبه در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان کرمان که در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد اظهارداشت: دشمنی دشمنان انقلاب به اوج خود رسیده و دل بستند که مردم خسته خواهند شد.

وی با بیان اینکه دشمنان به خیال خود به‌دنبال تلاش برای عمیق کردن شکاف بین مردم و مسئولان نظام هستند گفت: مردم ما در چهل سال گذشته ثابت کردند حتی در سخت‌ترین شرایط اقتصادی نظام اسلامی را تنها نخواهند گذاشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در باب اهمیت آموزش و پرورش مباحث زیادی مطرح است و به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش هم از بعضی اقدامات انتقاد دارم افزود: آموزش و پرورش را به وزیر خلاصه کردیم که ضربه سنگینی به سیستم آموزشی کشور وارد کرده است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش همه باید کمک کنند و مختصات جامعه فردا، امروز بر روی تخته مدارس ترسیم می‌شود بیان کرد: اینکه امروز بیمارستان‌های ما شلوغ یا خلوت است بستگی به وضعیت امروز مدارس ما دارد و باید همه ما مسئولانه عمل کنیم.

بطحائی با اشاره به اینکه متاسفانه با توجه به اینکه آموزه‌های دینی ما تاکید دارند، اما به پرورش در آموزش و پرورش توجه نشده است گفت: بار‌ها بعد از انقلاب خیز برداشتیم تا آموزش و پرورش را متحول کنیم و بزرگترین دستآورد ما انتقال یکسری مفاهیم در سطحی‌ترین محور یعنی حافظه محوری بوده است.

وی با بیان اینکه به همکاران گفتم که به هیچ وجه اجازه برگزاری رقابت‌ها را ندهید افزود: در رویکرد جدید آموزش و پرورش اصرار بر اهداف پرورشی داریم و این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یعنی دانش‌آ‌موز باید تعلق خاطر به دین و کشور خود داشته باشد و مسئولیت‌پذیر نسبت به جامعه پرورش پیدا کند بیان کرد: با کمبود امکانات و تقاضا‌های زیاد روبه‌رو هستیم که انجام کار‌ها فقط از عهده من شخص وزیر برنمی‌آید و جامعه باید نسبت به مسائل آموزشی ورود کند.

وی با بیان اینکه نهاد‌های مدرسه باید صلاحیت‌ها و شایستگی‌های لازم را پیدا کنند و پله اول ما مدیران مدارس هستند گفت: اگر مدیر مدرسه یک مدیر واقعی باشد ۹۰ درصد مشکلات مدارس کشور حل خواهد شد و باید اختیارات لازم را به مدیر مدرسه داد.

بطحائی با اشاره به اینکه نظام انتخاب و انتصاب مدیران را پیگیری می‌کنیم تا همه کسانی که شرایط مدیریت در مدارس هستند نامزد شوند افزود: در سه استان این طرح به‌صورت آزمایشی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خیلی تلاش کردیم که با چالش کم جلوی آزمون‌ها و تست‌ها را در مدارس بگیریم گفت: بر نمی‌تابم که بچه کلاس دوم ابتدایی تحت آزمون‌های شدید تستی قرار بگیرد و یک انحراف بزرگ است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در پایه هفتم بین مدارس ما تفاوتی وجود ندارد بیان کرد: متاسفانه به بهانه آزمون بچه‌ها را به فلان مدرسه می‌فرستند که اصلا قابل قبول نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر