کد خبر: 48205
A

وزیر کشور: بازگشت آمریکا به برجام مهمترین پیش شرط مذاکره است

وزیر کشور گفت: آمریکا به هیچ وجه جرات رویارویی نظامی با ایران را ندارند و اگر آغازگر جنگ باشد، پایان دهنده آن نخواهد بود و حوزه جنگ را نیز تعیین نخواهد کرد.

وزیر کشور: بازگشت آمریکا به برجام مهمترین پیش شرط مذاکره است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال آذربایجان غربی افزود: دولتمردان آمریکا در سه سطح نظامی، اجتماعی و اقتصادی در مقابل ایران ایستاده اند ولی خود آنان نیز می دانند که در سطح نظامی کار به جایی نمی برند. 

وی در خصوص موضوع مذاکره آمریکا با ایران با اشاره به اینکه ایران به آمریکا بی اعتماد بوده و با انسان های دروغگو و عهدشکن صحبت نمی کند، اضافه کرد: بازگشت آمریکا به برجام و عذرخواهی از دنیا مهمترین پیش شرط مذاکره با آمریکا است. 

وی ایجاد تنش های اجتماعی را یکی از سطوح مدنظر آمریکایی ها برای مقابله با ملت ایران عنوان کرد و ادامه داد: آنان فکر می کنند که می توانند وضع ایران را به هم بزنند و با این توهم، جلساتی را با معاندان نظام برای گزینه های بعد از نظام اسلامی برگزار کرده اند اما همه این توطئه ها محکوم به شکست است. 

وزیر کشور با اشاره به اینکه فشار اقتصادی یکی دیگر از گزینه های آنان برای جلوگیری از پیشرفت روزافزون ایران اسلامی است، بیان کرد: نگرانی خاصی در این خصوص وجود ندارد و دولت به طور کامل نسبت به مسائل اقتصادی مسلط است. 

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ملت ایران نظیر سیل خروشان ضعف ها را جبران می کند و در مقابل زیاده خواهی دشمنان می ایستد، گفت: مهمترین کلید پیروزی ایران، اهتمام آحاد مردم برای پیشرفت کشور است و همه مسوولان نیز باید با نظارت بر اجرای طرح های مهم و جلوگیری از سودجویی افراد زمینه تعالی کشور را فراهم کنند. 

وزیر کشور ایجاد امید و اعتمادسازی را از جمله وظایف مسوولان در برهه کنونی کشور دانست و افزود: در چند سال اخیر بی اعتمادی در کشور زیاد شده است و برخی افراد نیز با ایراد اتهام های بی اساس علیه مسوولان و نشر آن در فضای مجازی، زمینه افزایش این بی اعتمادی را فراهم می کنند ولی باید با همکاری همه این فضا بهبود یابد. 

وی نشاط آفرینی را از جمله دیگر اقدامات لازم در این برهه عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری کنسرت و کارهایی نظیر آن سهم بسیار کمی در این خصوص دارد و نباید این امر را در اجرای کنسرت خلاصه کرد. 

وزیر کشور، ایران اسلامی را بر خلاف توطئه ها و تبلیغات دشمنان، کشوری مقتدر، رو به جلو، حامی مظلومان منطقه و ضد استعمار بیان کرد و گفت: ایران را نباید با کشور چپاولگر آمریکا مقایسه کرد زیرا آنان ۳۰۰ سال با غارت دنیا، ثروت عظیمی را دست و پا کرده اند و باز هم به این چپاول ادامه می دهند. 

رحمانی فضلی تاکید کرد: ایران به طور قطع موفق است و با وجود نخبگان بسیار زیاد و نیروی انسانی متفکر، پیش به جلو حرکت خواهد کرد. 

وی همچنین وزارت کشور را در تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با مشکلات اقتصادی امروز ایران پیشرو دانست و بیان کرد: در صورت جلب موافقت رییس جمهوری، کارگروه ویژه ای با حضور چند وزیر دخیل در حوزه اقتصادی راه اندازی می شود تا به صورت ۲۴ ساعته به حل مشکلات اقتصادی بپردازد. 

وی جلوگیری از تخلف را وظیفه همه مسوولان عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در موارد مختلف بر مقابله با فساد تاکید داشته اند و این امر وظیفه همه مردم و مسوولان را در این خصوص سنگین تر می کند. 

وزیر کشور با اشاره به وجود ظرفیت های بسیار زیاد در آذربایجان غربی افزود : این استان علاوه بر قابلیت های مختلف، امنیت مثال زدنی دارد و باید از این فرصت برای سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی استفاده شود. 

رحمانی فضلی از اجرای طرح تضمین بیمه ریسک حوادث امنیتی و تخفیف ۵۰ درصدی سود تسهیلات موارد سرمایه گذاری در شورای توسعه غرب و شرق کشور خبر داد و اضافه کرد: این امر در کنار امنیت قابل توجه آذربایجان غربی، زمینه ساز توسعه اقتصادی این مناطق خواهد بود. 

به گزارش ایرنا، وزیر کشور از روز گذشته برای بررسی وضعیت آذربایجان غربی در شاخص های مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و سیاسی در ارومیه حضور دارد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر