کد خبر: 48214
A

صدیقی: نمی‌شود به رئیس‌جمهوری آمریکا گفت آدم، گرگی است در لباس آدم

صدیقی، خطیب نماز جمعه امروز ضمن تاکید به اینکه اگر بنا به مذاکره بود با این دولت و رئیس‌جمهور امریکا امکان مذاکره نیست گفت: رئیس جمهور آمریکا را نمی‌شود آدم گفت، گرگی است در لباس آدم.

صدیقی: نمی‌شود به رئیس‌جمهوری آمریکا گفت آدم، گرگی است در لباس آدم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: مشکل اقتصادی در همه چیز اثر می‌گذارد، در فرهنگ، روحیه و روان افراد جامعه و آرامش خانواده اثر می‌گذارد. در شئون مختلف هم اشارات قرآن این معنا را اقتضا می‌کند؛ لذا مسئله اقتصاد از پایه‌های اساسی جامعه است. آنچه که امروز شاهدش هستیم حاصل سو مدیریت‌ها است. اگر ما مدیریت دینی داشته باشیم مشکلات حل می شود.

وی ادامه داد: مدیر باید هم حفیظ و هم کاردان باشد. سیاسی بازی نکند، دین و هزینه ملت را حفظ کند، به پول ملت ارزش دهد و جامعه را به آرامش برساند. خیلی حرف در این حفیظ بودن است. مدیر باید از مردم باشد. خودشیفتگان از مدیریت فاصله دارند. پیامبر درد یتیمی را کشیده بود، درد نداری را لمس کرده بود لذا درد یتیم‌ها و پایرهنگان را می‌دانست.

صدیقی تاکید کرد: مسئولین باید در جامعه باشند و درد مردم جامعه را از نزدیک لمس کنند. آنچه گذشته است، دیگر گذشته؛ الان باید چه کرد؟ در برخورد با حوادث سنگین چه باید کرد؟ ملتی که هشت سال در جنگ با توکل بر خدا توانست از آن پیچ خطرناک عبور کند در این پیچ خطرناک باز هم می‌تواند این مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذارند.

وی افزود: مسئولین در این شرایط دو رویکرد دارند، یکی اینکه مشکلات را غنیمت شمارند و مثل طلا مقابل چکش‌کاری‌ها ارزشمند شوند. یکی دیگر اینکه مثل فلز غیر مقاوم باشند. اگر چشمش به کفار باشد با کوچکترین فشاری از گردونه خارج می‌شود. ما باید به صورت واقعی و نه شعاری از چاله های  سابق عبور کنیم. تیر و بمب دشمن دارد از هر طرف به سوی مسئولین می‌آید، امروز شرایط جنگ اقتصادی است.

امام جمعه این هفته تهران گفت: در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با شما مصاف می‌دهند لذا برای خود کفایی؛ این شرایط را به فرصت تبدیل کنید.

وی ادامه داد: در مسئله خودروسازی ما هنوز وابسته هستیم. برخی مواد اولیه و حساس صنعت ما وارداتی است. الان وقتش است دندان طمع از دشمن را بکنیم و خودمان حرکت کنیم. مگر ما صاحب موشک بودیم؟ چه شد که خودکفا شدیم؟ اگر در مسئله خودرو به خارجی‌ها اکتفا نکنیم و به جوانان و شرکت‌های دانش بنیان تکیه کنیم مشکل حل می‌شود. فرهیختگان دانشگاهی توانمندی دارند. این «باید» است، از الان شروع کنید.

صدیقی گفت: ستاره خلیج فارس را دو شرکت خارجی شروع کردند اما با تحریم‌ها جا خالی کردند؛ برادران بسیجی و سپاهی ما آمدند و زودتر از آن‌ها کار را تمام کردند. خودکفایی در پتروشیمی و تولید بنزین با کیفیت یورو پنج را همین بچه‌ها ایجاد کردند. باید از جوانان استفاده کرد.

وی با اشاره به موضوع آب خوزستان گفت: دشمن بر امواج مشکل آب خوزستان سوار شد اما همین برادران ما رفتند و مشکل را حل کردند. تقویت بخش خصوصی، بر خورد با متخلفان، بر خورد با فساد از جمله ضرورت‌ها است.

صدیقی خاطرنشان کرد: در این رابطه ریاست و سخنگوی قوه قضاییه وعده‌های جدی داده‌اند. برداشت می‌شد از سخنان سخنگوی قوه قضاییه که پشت پرده فساد در ارز به بدنه دولت وصل می‌شد، ایشان وعده دادند کسی که فساد می‌کند و امید را به ناامیدی تبدیل می‌کند خیانتش خیانت جنگی است و مجازاتش مطابق جنایات جنگی است. درست است که چهارچوب‌های قضایی با حرف‌های روزنامه‌ای فرق دارد اما توقع است از راه‌هایی زودتر مشکلات را حل کنند و مجازات‌ها را اعمال کنند.

وی گفت: ما از اینکه کشور سوریه با عنایت خداوند آخرین مرحله پیروزی را طی می‌کند خدا را شکر می‌کنیم. پیروزی سوریه پیروزی اسلام است. خدا را برای پیروزی یمن شکر می‌کنیم. اسلام بر حق است و حقوق بشرش بر حق است.

صدیقی سپس به جنایات عربستان و آمریکایی‌ها علیه مسلمانان و مردم جهان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا را نمی‌شود آدم گفت، گرگی است در لباس آدم. یک بار بد عهدی آنان را در برجام دیدید. آنان اهل این نیستند که با آن‌ها مذاکره کنیم، اگر یک روز بنا بر مذاکره بود با این دولت و رئیس جمهور امکان مذاکره نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر