کد خبر: 48222
A

شکوری‌راد: اصولگراها آنقدر پایگاه رأی قوی ندارند که تهدید جدی حساب شوند

تجربه هم نشان داده که هرگاه میزان مشارکت مردم در انتخابات کاهش پیدا کند، وضعیت اصلاح‎طلبان به مخاطره می‎افتد.

شکوری‌راد: اصولگراها آنقدر پایگاه رأی قوی ندارند که تهدید جدی حساب شوند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی شکوری‌راد به روزنامه ایران گفت: طیف برانداز را رقیب خودمان می‎دانیم اما نه رقیب انتخاباتی. آنان را رقیب مشارکت‎جویی در انتخابات می‎دانیم. کاری که براندازها می‌ کنند، این است که بدنه اجتماعی جامعه را از شرکت در انتخابات منصرف می‌کنند.

  آنها رقیب انتخاباتی نیستند ولی به نفع رقیب سنتی ما یعنی طیف راست کار می‎کنند. مشارکت در انتخابات را پایین می‎آورند و طیف خاکستری که همیشه آرای خود را به صندوق اصلاح‎طلبان می‎ریختند، از شرکت در انتخابات منصرف می‎شوند و اصلاحات را دچار ریزش رأی می‎کنند.

اصولگراها آنقدر پایگاه رأی قوی ندارند که تهدید جدی حساب شوند؛ ولی هستند و حضور دارند و یک بخش از آرای سازمان‌ یافته‎ای که من نامش را رأی مناسکی می‎گذارم، از آن خود می‎کنند. هستند کسانی که همان طور که نماز می‎خوانند همان طور هم رأی می ‌دهند. یعنی براساس تحلیل سیاسی تصمیم نمی‎گیرند که رأی بدهند یا ندهند، بلکه وظیفه خود می ‌دانند که رأی دهند. حتی آنهایی که مناسکی رأی می‎دهند در برهه‎هایی که اصلاح‌طلبان خیلی قوی ظاهر شدند مانند انتخابات سال گذشته یا قبل‌تر، بعضاً به اصلاح‌طلبان رأی داده‎اند؛ ولی آنها مشارکت می‎کنند و بیشتر آرای آنان متعلق به اصولگراها است.

بنابراین چالشی که براندازها برای اصلاح‌ طلبان ایجاد می‎کنند، جدی است. تجربه هم نشان داده که هرگاه میزان مشارکت مردم در انتخابات کاهش پیدا کند، وضعیت اصلاح‎طلبان به مخاطره می‎افتد./ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر