کد خبر: 48249
A

عضو هیئت رئیسه جمنا: جهانگیری، بهترین گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری

سید محمد حسینی، سخنگوی جمنا معتقد است که تشکیل پارلمان اصلاحات در این جریان فکری-سیاسی بیانگر اختلافات عمیق است.

عضو هیئت رئیسه جمنا: جهانگیری، بهترین گزینه اصلاح‌طلبان برای ریاست‌جمهوری

به گزارش دیده بان ایران؛ سید محمد حسینی عضو هیات رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به تحرکات اصلاح‌طلبان برای خارج کردن جهانگیری از کابینه دولت بیان کرد: اسحاق جهانگیری یکی از گزینه‌های اصلی اصلاح‌طلبان و  چهره‌ای شناخته شده در مسئولیت‌های خطیر بوده و اکنون هم به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور به ایفای نقش می‌پردازد.

عضو هیئت رئیسه جمنا افزود: جهانگیری از امثال عارف و دیگر چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب تجربه بیشتری دارد و می‌تواند بهترین گزینه از اردوگاه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری باشد.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ از روحانی به شدت حمایت کردند و در سال ۹۴ نیز موفق شدند که لیست خود را وارد مجلس شورای اسلامی کنند, گفت: آنان در سال ۹۶ نیز توانستند روحانی را برای بار دوم در دولت تثبیت  و گزینه‌های خود را وارد شورای شهر کنند.

حسینی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در مجموعه‌هایی که اصلاح‌طلبان ورود پیدا کرده‌اند، ناکارآمدی و انفعال کاملا آشکار است, بیان‌ کرد: این جریان نمی‌تواند صف خود را از روحانی جدا کند و چاره‌ای جز پذیرش تبعات حمایت خود نخواهد داشت.

عضو هیات رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: اینکه جهانگیری در دولت بماند یا از آن خارج شود، فرق چندانی به حال جریان اصلاحات نخواهد داشت. او باید در دولت بماند و مشکلات را حل کند، چرا که اگر بنا به هر دلیلی پای خود را از گود بیرون بکشد، نشان خواهد داد که مرد روز‌های سخت نیست.

مذاکره با آمریکا سودی ندارد

وی با اشاره به اینکه اکنون مردم بین کارگزاران، اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان فرقی قائل نیستند؛ افزود: این تشکل‌ها با یکدیگر ائتلاف کردند و در دولت، شورای شهر و مجلس  نتوانستند موفق عمل کنند.

حسینی با بیان اینکه اکنون گفتمانی که اصلاح‌طلبان به آن اصرار داشتند و معتقد بودند که تعامل با آمریکا مشکلات کشور را حل می‌کند؛ شکست خورده است افزود:  بعد از ۵ سال مردم به صراحت دریافته‌اند که از مذاکره با آمریکا سودی عاید ایران نمی‌شود.

عضو هیات رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصریح کرد: اردوگاه اصلاحات باید بپذیرد که گفتمان آن‌ها شکست خورده و در مجلس و دولت آینده موقعیت‌ها به کسانی واگذار خواهد شد که طرح و برنامه‌ای انقلابی دارند.

وی با اشاره به ورود زودهنگام اصلاح‌طلبان به مباحث انتخاباتی گفت: اصلاح‌طلبان چندان به فکر خدمت به مردم نیستند و تنها می‌خواهند در مسند قدرت باقی بمانند؛ در نتیجه بسیاری از مدیران که باید به ایفای وظیفه اجرایی خود بپردازند، دچار جوزدگی زودهنگام انتخاباتی شده‌اند!

حسینی ادامه داد: زمانی که بنده نماینده مجلس بودم برخی وزرای اصلاح‌طلب در پاسخ به مطالبه نمایندگان برای خدمت به مردم می‌گفتند که ما برای توسعه سیاسی آمده‌ایم نه اقتصادی؛ لذا طبیعی است که مهره‌های این جریان با تبلیغات و ایجاد جنگ روانی تمهیدات انتخاباتی زودهنگام را آغاز و افکار عمومی را به سمتی سوق دهند که گویا تنها اصلاحات ناجی مردم است!

عضو هیئت رئیسه جمنا اضافه کرد: بسیار بعید به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان مجددا توفیق پیدا کنند؛ آن‌ها در ۴۰ سال پس از انقلاب تنها ۸ سال در مسند قدرت نبوده‌اند و در دیگر دوره‌ها در مناصب مختلف به ایفای نقش پرداختند و آثار سوء عملکرد آنان نیز کاملا مشخص است.

عارف به دلیل نداشتن پایگاه اجتماعی مورد حمایت هم طیفی‌هایش قرار نگرفت

وی درباره حضور اصلاح‌طلبان پشت کاندیدای جریان‌های دیگر در کارزار‌های انتخاباتی، تصریح کرد:  اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ افرادی مانند معین، مهرعلیزاده و کروبی را وارد میدان کردند، اما با شکست مواجه شدند و در سال ۹۲ نیز به دلیل آنکه چهره‌های شاخص این جریان در فتنه سهیم بودند؛گمان می‌بردند که از سوی شورای نگهبان صلاحیتشان تائید نشود؛ در نتیجه آنها ترجیح دادند تا بر سر روحانی اجماع کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: عارف از اردوگاه اصلاحات مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفت، اما به دلیل آنکه پایگاه مردمی چندانی نداشت، مورد حمایت هم‌جناحی‌های خود قرار نگرفت.

عضو هیات رئیسه جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب درباره اعتراض برخی اصلاح‌طلبان به فردگرایی و استبداد در این جریان اظهار کرد: در جریان اصلاحات عموما به صورت سازمانی عمل می‌شود؛ به این شکل که چندین پدرخوانده مانند خاتمی برای این جریان تصمیم می‌گیرند و سایرین نیز باید تابع نظر او عمل کنند.

وی با بیان اینکه در این جریان چندان به زیرمجموعه‌ها و افرادی که در تشکل‌های مختلف هستند، بها داده نمی‌شود, گفت: در حال حاضر اختلافات بسیاری میان اصلاح‌طلبان به وجود آمده و برخی حامیان آنان بیانیه داده‌اند که اصلاحات باید اصلاح شوند.

عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس نیز به این رویه اعتراضاتی کرده‌اند؛ افزود: آنها باید برخلاف میل باطنی‌شان از فرامین بزرگان اطاعت کنند و اگر کوچکترین خطایی هم مرتکب شوند مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

حسینی گفت: در شورای شهر دیدیم که وقتی خانم الهه راستگو برخلاف رای سازمانی به محمدباقر قالیباف رای داد، چه برخورد توهین‌آمیزی با وی صورت گرفت؛ در نتیجه بسیاری از اصلاح‌طلبان دیگر این مدیریت سازمانی را بر نمی‌تابند و معتقدند که گفتمان این جریان باید از حالت دستوری خارج شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل پارلمان اصلاحات نیز در نقد استبدادگرایی در جریان اصلاحات صورت گرفته است؛ اظهار کرد: بسیاری از اصلاح‌طلبان معتقدند که به جای آنکه چندین نفر از یک جریان در شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای یک اردوگاه تصمیم بگیرند تشکلی باید شکل گیرد که افکار و رای همگان موثر باشد.

  طرح پارلمان اصلاحات بیانگر اختلافات عمیق میان اصلاح‌طلبان است

عضو هیات رئیسه جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب با اشاره به نامه ۱۰۰ جوان اصلاح‌طلب به رئیس دولت اصلاحات مبنی بر اینکه اگر وضعیت کنونی ادامه پیدا کند دیگر تکرار کردن هم نمی‌تواند اردوگاه اصلاح‌طلبان را نجات دهد، خاطرنشان کرد: افرادی که از جریان اصلاح‌طلب در مسئولیت‌های اخیر قرار گرفته‌اند چندان توانمند نیستند و بسیاری از آن‌ها نیز اگرچه ژنرال نامیده می‌شوند، اما به دلیل کهولت سن نمی‌توانند تحرک لازم را برای حل مشکلات کشور ایجاد کنند.

حسینی با بیان اینکه از سوی دیگر عده‌ای از جوانان که هیچ سابقه و پیشینه‌ای در امور اجرایی ندارند، سکاندار شهرداری و شورای شهر شدند, افزود: با گذشت یک‌سال از روی کار آمدن تیم جدید در این دو تشکل کاملا می‌توان به تفاوت محسوس عملکرد میان این دوره و مدیریت قبلی در شهرداری پی برد؛ بنابراین طبیعی است که اصلاح‌طلبان خواهان تغییر باشند چرا که می‌دانند با ادامه این وضعیت در میان هواداران خود هم زیر سوال خواهند رفت؛ چه برسد به توده مردم که تعلقات حزبی و جناحی ندارند!

وی با اشاره به اینکه میان اصلاح‌طلبان اختلافات بسیاری به وجود آمده است؛ گفت: باید منتظر ماند و دید با فرض حل شدن چالش‌ها؛ مردم  با توجه به مجلس خنثی، دولت ناتوان و شورای شهری که خدمات چندانی به آن‌ها ارائه نکرده است؛ بار دیگر به اردوگاه اصلاح‌طلبان اعتماد می‌کنند!

عضو هیات رئیسه جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب  خاطرنشان کرد: طرح پارلمان اصلاحات بیانگر اختلافات عمیق میان اصلاح‌طلبان است؛ چرا که این جریان وضعیت فعلی را به نفع خود نمی‌داند اما منافع عده‌ای ایجاب می‌کند که تصمیم‌گیری در دستان افراد خاص باشد و بزرگان این جریان علی‌رغم شعار‌هایی که می‌دهند حاضر نیستند با سعه صدر نظرات کلیه تشکل‌ها و فعالان جبهه اصلاحات را مورد توجه قرار دهند و می‌خواهند که اصلاحات با دستورات واصله از بالا پیش برود.

حسینی خاطرنشان کرد: ما علاقمند هستیم که جریان اصلاحات به عنوان طیفی وفادار به نظام بتواند به کار خود ادامه دهد، اما با عملکرد و کارنامه ضعیفی که آن‌ها برای خود رقم زده‌اند، نباید انتظار داشته باشند که مردم همچنان حامی آن‌ها باقی بمانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر