کد خبر: 48268
A

ارتقای فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان دختر با اولویت مدارس ابتدایی

ارتقای فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان دختر کشور با اولویت مدارس ابتدایی که در جلسه مشترک معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با وزیر آموزش و پرورش مورد تایید قرار گرفته بود، اجرایی شد.

ارتقای فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان دختر با اولویت مدارس ابتدایی

 

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایسنا، این طرح سال گذشته توسط کارگروه ورزش معاونت پیشنهاد و پس از ازریابی و بررسی در جلساتی با وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و ورزش جوانان نهایی شد.

در این مورد فرحناز مینایی‌پور مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آیین افتتاحیه طرح ملی ارتقای ورزشی دانش آموزان دختر با اولویت مدارس ابتدایی گفت: این نشست با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هفته گذشته در مشهد برگزار و  کمیته تخصصی آموزش سراسری آموزگاران پایه مدارس دخترانه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: برای شناسایی و تعیین مدرسان استانی و تشکیل جلسه توجیهی برای آن‌ها، ثبت‌نام آموزگاران پایه برای شرکت در دوره آموزشی مربوطه تهیه پکیج‌های آموزشی و اهدایی- تشویقی و ارسال به شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شده و در حال حاضر جلسات توجیهی برای مدرسان دوره آموزشی برگزار می‌شود.

مینایی‌پور درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توضیح داد: دوره آموزشی آموزگاران قبل از سال تحصیلی ۹۷-۹۸ به اتمام خواهد رسید و درس تربیت‌بدنی با کیفیت مطلوب در تمام مدارس ابتدایی دخترانه سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تاکنون افتتاحیه دوره آموزش آموزگاران پایه با اولویت مدارس دخترانه، ستادهای استانی، کمیته تخصصی آموزش، یادگیری مهارت‌های عمومی، گردهمایی کارشناسان به ترتیب در استان‌های خراسان رضوی، لرستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد برگزار شده است.

لازم به ذکر است سال ها معلم خاص ورزش برای دانش ‌آموزان حذف شده و تدریس تربیت‌بدنی را به معلمان همان پایه واگذار کردنده بودند که با توجه به وظایف معلم، موضوع ورزش در حاشیه قرار می گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر