کد خبر: 48287
A

بهرام پارسایی: بنا به دلایلی نمی‌توان دولت را تنها مقصر وضع امروز دانست

عضو فراکسیون امید نوشت: نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهور به خاطر وابستگی جناحی، قرار نیست از پاسخ رئیس جمهور قانع شوند!

بهرام پارسایی: بنا به دلایلی نمی‌توان دولت را تنها مقصر وضع امروز دانست

به گزارش دیده بان ایران؛ بهرام پارسایی نماینده اصلاح طلب مجلس در روزنامه اعتماد نوشت: در حالی که موضوع سوال از رییس‌جمهور در دستورکار مجلس قرار گرفته است، توجه به برخی ملاحظات در این رابطه حائز اهمیت است. شاید یکی از موضوعاتی که نادیده گرفتن آن، منجر به بروز مشکلاتی در فهم دقیق موضوع برای ناظران می‌شود، خاستگاه سیاسی متقاضیان سوال از رییس‌جمهور و گرایش جناحی نمایندگانی است که این طرح سوال را امضا کرده و به بیان دیگر، بر اعلام وصول آن به هر نحو، پافشاری کردند.

در شرایطی که بعضا این سوال مطرح می‌شود که رییس‌جمهور چگونه می‌تواند نمایندگان متقاضی سوال را قانع کند، واقعیت آن است که باتوجه به گرایش و نوع نگاه نمایندگان متقاضی طرح سوال از رییس‌جمهور، قاعدتا نباید انتظار داشته باشیم که این افراد اصولا از شنیدن هر پاسخی قانع شوند، چراکه به نظر می‌رسد این افراد اساسا قرار نیست که قانع شوند و با این حساب، رییس‌جمهور باید برای اقناع افکار عمومی به صحن بیاید، نه نمایندگان متقاضی سوال.

نکته حایز اهمیت در این خصوص آن است که ٢٤ میلیون شهروند ایرانی که به آقای روحانی رای دادند، به شعار گفت‌وگو با جهان، تلاش برای ثبات اقتصادی و توسعه سیاسی روحانی رای دادند و در غیر این صورت، به گزینه‌ای غیر از روحانی رای می‌دادند. اتفاقا فکر می‌کنم تنها بیان همین حقایق است که می‌تواند منجر به عقب نشستن مخالفان شود. فراموش نکنیم که دولت در مدیریت اوضاع اقتصادی، تمام اختیارات لازم را در اختیار نداشته و بنابراین نمی‌توان دولت را تنها مقصر وضع امروز دانست. بلکه افرادی که همراستا با ترامپ، رژیم صهیونیستی و دولت سعودی در راستای تخریب برجام گام برداشتند، نقش اصلی را در وقوع شرایط امروز برعهده داشتند و اگر قرار به پاسخگویی باشد، باید این افراد پاسخگو باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر