کد خبر: 48425
A

حاجی: مشکلات کشور به وزرا ربطی ندارد/ هر استیضاحی یک پشت صحنه دارد

مرتضی حاجی گفت: در مجلس معمولا فراکسیون‌بندی و طبقه‌بندی است و این تقسیم‌بندی‌ها گاهی منافع مشترک را دنبال می‌کند که این منافع مشترک لزوما منافع عمومی نیست.

حاجی: مشکلات کشور به وزرا ربطی ندارد/ هر استیضاحی یک پشت صحنه دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ مرتضی حاجی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان ارزیابی خود از اعلام وصول استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر استیضاح هیچ وزیری هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. مشکلات کشور آن نوعی نیست که بگوییم به وزرا ربط دارد که حال اگر شخصی برود و شخصی دیگر بیاید بتواند تغییرات جدی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه من خود تجربه اسیضاح را دارم، تاکید کرد: استیضاح‌ها معمولا یک رو و یک پشت دارد. پشت استیضاح‌ها معمولا کمتر آن چیزی است که در خود طرح استیضاح مطرح است و اینکه یک روزی استیضاحی مطرح می‌شود و روز دیگر جمع می‌شود و انصراف می‌دهند به دلیل همان مذاکرات پشت صحنه‌ قضیه است. این نشان می‌دهد آنچه که در استیضاح‌ها مطرح می‌شود، همه‌ آنچه که دنبالش هستند نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه من به طور خاص از استیضاح آقای ربیعی خبر ندارم که پشت صحنه‌هایی دارد یا ندارد، ابراز داشت: ولی معمولا این یک روال است. یک پشت صحنه‌ای وجود دارد.

وی ادامه داد: رویکرد مجلس رویکرد عموم مجلس است که باید به آن توجه کرد. بعید است با این تعداد امضاهایی که برای سوال یا استیضاح داده شده قضاوت کنیم که کل مجلس این نظر را دارد. علی‌القاعده بعد از توضیحات و پاسخ‌هایی که داده می‌شود، می‌توان قضاوت کرد که مجلس چه تصمیمی گرفته و این تصمیم چقدر منطقی بوده یا نبوده است.

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات تصریح کرد: در مجلس معمولا فراکسیون‌بندی و طبقه‌بندی وجود دارد و این تقسیم‌بندی‌ها گاهی منافع مشترک را دنبال می‌کنند که این منافع مشترک لزوما منافع عمومی نیست اما امیدواریم انتهای آن خیر باشد.

حاجی افزود: باید به این نکته توجه کنیم که اگر مجلس به طور واقعی بخواهد اعمال نظارت بر کار اجرایی کند و دلسوزانه و کارشناسانه سوال و استیضاح را مطرح کند، این حق و وظیفه مجلس است و باید هم این کار را کند منتها اینکه مرتبا استیضاحی مطرح می‌شود و جمع می‌شود، این بلاتکلیف نگه داشتن‌ها مقداری ذهن آدم را قلقلک می‌دهد که اصل قضیه نباید این باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر