کد خبر: 48429
A

نماینده اصول‌گرای مجلس: روحانی دعوت‌های ما برای حضور در مجلس رد کرده بود

برای ما افتخار نیست که بگوییم رئیس جمهور را به مجلس آوردیم.

نماینده اصول‌گرای مجلس: روحانی دعوت‌های ما برای حضور در مجلس رد کرده بود

به گزارش دیده بان ایران، محمدعلی پورمختار عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور گفت: طرح این سوال در شرایط فعلی  به نفع کشور اس.  در حال حاضر توقع مردم و به تبع آن نمایندگان شان این است که رئیس جمهور در مورد شرایط فعلی کشور توضیحاتی ارائه دهند و در مورد چرایی اتفاقاتی که در طول چندماه گذشته افتاده است گزارشی ارئه دهند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: رئیس جمهور می تواند به صورت صریح و شفاف بگوید که گیر کار کجاست و مردم را توجیه کند و از این فرصت برای بیان گفتن همه موانع استفاده کنند.

نماینده کبودر آهنگ بیان کرد: ما رئیس جمهور را چندبار دعوت کردیم که در مجلس حضور یابند و گزارشی از روند کار ارائه دهند که وی این دعوت ها را رد کردند. مردم در حال حاضر منتظر هستند که از زبان عالی ترین مقام اجرایی کشور توضیحاتی را بشنوند و قطعا اگر صحبت های رئیس جمهور در مورد موانع و مشکلات قانع کننده باشد مردم نیز قانع می شوند و با دولت دراین شرایط سخت همراهی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور باید از این پاسخگویی به نمایندگان ملت استقبال کند، چراکه طرح سوال از رئیس جمهور یکی از ابعاد نظارتی مجلس است و نمایندگان نیز خارج از این وظیفه خود عمل نکرده‌اند .

این نماینده اصولگرایی مجلس با تاکید بر اینکه این سوال بدون هیچ حب و بغض سیاسی مطرح شده است گفت: کسانی که این سوال را مطرح کردند با توجه به واقعیت های جامعه  و توقعات مردم و بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی و حزبی این کار را انجام دادند، ضرورتی که امروز در مجلس، دولت و قوه قضاییه وجود دارد ایجاب می کرد که این سوال مطرح شود تا به بخشی از دغدغه های جامعه پاسخ گفته شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: از کی تا الان پاسخگویی به دغدغه ها و گرفتاریهای مردم اسمش حب و بغض سیاسی شده است؟ اگر این سوال سیاسی باشد چه نفعی عاید گروه سیاسی  می‌کند؟ برای ما افتخار نیست که بگوییم رئیس جمهور را به مجلس آوردیم که پاسخ ما را بدهد قطعا نگاه ما به عنوان مطالبه کنندگان پیگیری خواسته های مردم است.

نماینده بهار و کبودر آهنگ در مجلس تاکید کرد: ما نباید آمدن رئیس جمهور برای ارائه توضیحات به وکلای ملت را سخت بگیریم و به عنوان یک اتفاق بد به آن نگاه کنیم، آیا وقتی وزراء برای پاسخگویی به صحن مجلس می آیند نیز این نگاه وجود دارد که حیثیت فلان وزیر زیر سوال رفته است ؟سوال از رئیس جمهور و وزراء جز وظایف نظارتی مجلس است و ممکن است درهر زمانی مجلس از این وظیفه خود استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد:بیشتر کسانی از طرح این سوال شاکی هستند که فکر می کنند جایگاه رئیس جمهور جایگاه بسیار بالایی است و درشان وی نیست که به نمایندگان ملت توضیح دهد و قطعا اینگونه نگاه اشتباه است چراکه مجلس حق دارد و طبق قانون اساسی می تواند درهر زمانی وظایف نظارتی اش را اعمال کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر