کد خبر: 48444
A

آوایی: وزارت دادگستری در مورد رفع حصر اختیاری ندارد

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال مطهری درباره رفع حصر خاطرنشان کرد: در این خصوص باور قانونی من این است که وزیر دادگستری دارای تکلیفی نیست چراکه اختیاری ندارد.

آوایی:  وزارت دادگستری در مورد رفع حصر اختیاری ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ در جریان رسیدگی به سوال علی مطهری از علیرضا آقایی وزیر دادگستری درباره پیگیری موضوع حصر موسوی، کروبی و رهنورد پس از ارائه گزارش توسط سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوق مجلس آقایی گفت: سوال آقای مطهری در تاریخ ۳/۸/۹۶ حاصل شد و در تاریخ ۶/۸/۹۶ مکاتباتی با بخش‌های این وزارتخانه صورت گرفت. همچنین جلسه‌ای در کمیسیون قضائی تشکیل دادیم که سه ساعت به طول انجامید و در آن جلسه درباره مسائل مختلف صحبت شد.

وی با اشاره به اصل ۱۶۰ قانون اساسی تصریح کرد: در این اصل وظایف وزیر دادگستری ذکر شده است و مسوولیت‌های مربوط به قوه قضائیه با قوه مقننه و قوه مجریه بر عهده وزارت گذاشته شده است.

آوایی همچنین با اشاره به اصل ۱۷۶ قانون اساسی گفت: من از آقای مطهری سوال دارم که پاسخگویی در خصوص سوال مطروحه شامل کدام یک از وظایف وزیر دادگستری است که در شورای عالی امنیت ملی اختیاری ندارد؟

وزیر دادگستری عنوان کرد: علی رغم اینکه در خصوص مسائل کشور هیچ اعتقادی به فرافکنی نداشته‌ام اما معتقدم تمامی ما باید با احساس مسئولیت گام برداریم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: در این خصوص باور قانونی من این است که وزیر دادگستری دارای تکلیفی نیست چراکه اختیاری ندارد.

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر