کد خبر: 48467
A

بازداشت صرافی که به واردکننده جعلی ارز می‌فروخت و در امارات طلا تحویل می‌گرفت

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این صرافی که از جمله صرافی‌های عضو سامانه نیما هم بود، تخلفات متعددی داشته است.

بازداشت صرافی که به واردکننده جعلی ارز می‌فروخت و در امارات طلا تحویل می‌گرفت

صرافی که به واردکنندکان جعلی ارز را به قیمت کمی پایین‌تر از قیمت بازار می‌فروخت و مابه‌التفاوت قیمت را در قالب سکه و طلا در امارات تحویل می‌گرفت، بازداشت شد.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از فارس، بعد از ظهر یکشنبه سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به دستگیری چندین نفر به دلیل اخلال در بازار ارز، اعلام کرد: «روز گذشته یکی از صرافی‌هایی که به صورت غیر مجاز در زمینه اخلال در نظام پولی و ارزی کشور فعالیت داشت، امروز احضار و پس از تحقیقات و تفهیم اتهام با قرار بازداشت موقت وارد زندان شد.»

پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد صرافی مورد اشاره اژه‌ای، صرافی ز متعلق به برادران ن- ج بوده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده، این صرافی که از جمله صرافی‌های عضو سامانه نیما هم بود، تخلفات متعددی داشته است.

اما از میان همه تخلفات، مهم‌ترین تخلف این صرافی آن بود که با واردکنندگان غیر واقعی که حق دریافت ارز نداشتند و قصد سوداگری در بازار داشتند وارد معامله می‌شد.

شیوه کار این بود که این صرافی ارز را به واردکننده‌ای غیرواقعی و جعلی در یک معامله صوری به قیمت دولتی می‌فروخت. اما در عمل قیمتی که به واردکننده جعلی تحویل می‌داد یک تا دو هزار تومان زیر قیمت بازار آزاد بود تا وارد کننده جعلی هم از این طریق منتفع شود. اما صرافی ز مابه‌التفاوت ارز دولتی تا نرخ نزدیک به بازار آزاد را در قالب سکه یا طلا در امارات از واردکننده جعلی تحویل می‌گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، میزان تراکنش ارزی این صرافی‌ صدها میلیارد تومان بوده است.

پیگیری خبرنگار فارس حاکی ست یکی از صاحبان این صرافی دستگیر شده و برادرش متواری شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر