کد خبر: 48482
A

سلطانی‌فر:‌ از تحقیق و تفحص در پرسپولیس و استقلال استقبال می‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان با تقدیر از حمایت های مجلس شورای اسلامی پیرامون اقدامات حمایتی از ورزش کشور، از تحقیق و تفحص باشگاه های پرسپولیس و استقلال نیز استقبال کرد.

سلطانی‌فر:‌ از تحقیق و تفحص در پرسپولیس و استقلال استقبال می‌کنیم

 

به گزارش دیده بان ایران؛ مسعود سلطانی فر در نشست اعضای هیات رییسه هیات تحقیق و تفحص باشگاه های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان که صبح امروز برگزار شد در ابتدا از همراهی و حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فصل تنظیم ،تدوین و شکل گیری برنامه ششم توسعه کشور و پشتیبانی از ورزش به نیکی نام برد و ابراز امیدواری کرد با استمرار در این همراهی ها موضوعات مختلف ورزش از جمله تحقیق و تفحص از باشگاه های پرسپولیس و استقلال نیز محقق شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه از تحقیق و تفحص باشگاه های پرسپولیس و استقلال استقبال می کند اظهار داشت: بر خلاف برخی از مدیران که به تحقیق و تفحص اعتقادی ندارند اما از حرکت مجلس شورای اسلامی استقبال می کنم چرا که با رویکرد اصلاح گرایانه جای بسی امیدواری است که با همراهی وهمکاری یکدیگر در روند مسائل اجرایی بهبود بوجود آید تا زمینه خدمتگزاری به مردم در این حوزه بهتر و بیشتر از گذشته مهیا شود .

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری با اشاره به جامعه گسترده مخاطبان ورزشی به فرآیند آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی اشاره کرد و توضیح داد: با رویکرد ثبات و آرامش، همچنین پرهیز از حاشیه ها همراه با فدراسیون فوتبال و سازمان تیم های ملی دست به دست هم دادیم و برنامه ریزی کامل همراه با فراهم آوردن امکانات مورد نیاز در شأن و جایگاه ملت ایران را محقق ساختیم که منجر به تاریخی ترین نتایج تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی شد و در پنجمین حضور علاوه بر چهار امتیاز تلاش جانانه آنها مقابل قهرمان دنیا، قهرمان اروپا و قهرمان آفریقا واقعا قابل تحسین بود.


سلطانی فر ادامه داد: بر خلاف پیش بینی های صورت گرفته که ایران در گروه مرگ زنگ تفریح حریفان می شود اما با همه سختی ها تیم ملی فوتبال ایران نتایج تاریخی گرفت و کاری کردند کارستان بطوریکه برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران مقام معظم رهبری حتی بعد از شکست از اسپانیا پیام تشکر دادند که این پیام بعد از یک شکست اصلا سابقه نداشته و موجب افتخار و سربلندی شد.


وزیر ورزش و جوانان سه بازی تیم ملی فوتبال در جام جهانی را باعث تقویت وحدت و انسجام ملت، ارتقا غرور ملی و پروژه ملت سازی دانست و تصریح کرد: در جام جهانی ملت ایران با هر باور و رویکردی که داشتند از پیروزی ها و موفقیت ایران خوشحال شدند و شور و شعفی که در بین ملت به ارمغان آمد با هیچ سرمایه و ابزاری امکان پذیر نبود.


سلطانی فر در ادامه به سیر اداره این دو باشگاه در طول تاریخ اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: از آبان ماه ۱۳۹۵ که فعالیتم را در وزارت ورزش و جوانان آغاز کردم یکی از موارد مهمی که به آن پرداختم بررسی وضعیت این دو باشگاه بود که در این زمینه از مجمع تا ساختار باشگاه ها و هیات مدیره های آنها با مشکلاتی مواجه بود چرا که بصورت کاملا سنتی اداره می شد.


وزیر ورزش و جوانان بدهی های مالیاتی این دو باشگاه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: از ابتدای حضورم در وزارت ورزش و جوانان وقتی با مبالغ کلان بدهی های مالیاتی برخورد کردم این سوال بوجود آمد که هیچگاه منابع اعتباری این دو باشگاه بیشتر از مصارف آنها نبوده، پس چرا این مبالغ کلان بدهی مالیاتی بوجود آمده است بر همین اساس جلسات مهمی را با رییس سازمان مالیاتی کشور برگزار کردیم و طبق گزارشی که دریافت شد متوجه عدم توجه به ارسال اظهارنامه های مالیاتی از سوی دو باشگاه در ۱۰-۱۵ سال گذشته شدیم که به دلیل همین بی توجهی باشگاه ها به ارائه اظهارنامه مالیاتی ، مالیات آنها به صورت علی راس محاسبه شده است.


سلطانی فر ادامه داد: مشکلات و چالش های متعدد باشگاه های پرسپولیس و استقلال باعث شد که با همه توان، نظم بخشی به این دو باشگاه را آغاز کنیم و برنامه ریزی کردیم که تمام هزینه ها و اعتبارات مورد نیاز آنها از محل تبلیغات و کمک هواداران تامین شود و نیاز به کمک دولت نباشد . ساختار ، منابع و هیات مدیره آنها را ساماندهی کردیم و برای تشکیل مجمع باشگاه ها از هیات دولت مصوبه گرفتیم و بحث معافیت مالیاتی را دنبال کردیم از طرفی برای اسپانسر و حامی مالی وقت گذاشتیم تا جایی که در شرایط فعلی برای اولین بار در تاریخ دغدغه ای برای تامین منابع مالی جاری پرسپولیس و استقلال وجود ندارد ضمن آنکه بدهی های گذشته آنها را پرداخت کرده ایم و تا پایان سال جاری هم خیالمان از بابت بدهی ها به اشخاص حقوقی که راحت می شود ومباحث مالیاتی را نیز در ادامه پیگیری و به سرانجام خواهیم رساند.


وزیر ورزش و جوانان در ادامه اهمیت باشگاه های پرسپولیس و استقلال برای مخاطبان و طرفدرانشان را مورد توجه قرار داد و با اشاره به چالشی که به منظور حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا بوجود آمده بود تصریح کرد: پرسپولیس و استقلال با چالش جدی به دلیل بدهی های فراوانی که داشتند مواجه شده بودند و خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا آنها را به شدت تهدید می کرد اما در این زمینه به دلیل احترام به خواست عمومی هماهنگی ها و پیگیری های لازم صورت گرفت تا مشکلات حل شود تا پرسپولیس و استقلال بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.


او از حضور این دو تیم پرطرفدار در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هم ابراز رضایت کرد و توضیح داد: برای اولین بار این دو باشگاه پس از آنکه یکی لیگ برتر و دیگری جام حذفی را فتح کردند حضور موفقی در لیگ قهرمانان آسیا داشتند بطوریکه همزمان به مرحله یک چهارم صعود کرده اند و اگر در این مرحله مقابل حریفان قطری پیروز شوند در مرحله نیمه نهایی به هم برخورد می کنند و آنگاه یکی از آنها در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت .


وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امیدوارم در استمرار حرکت های خوب و مفیدی که با اصلاح ساختار دو باشگاه مواجه شده است با کمک مجلس شورای اسلامی بتوانیم روند رو به رشد و اصلاح طلبانه را در این دو باشگاه حفظ و ارتقا دهیم. ضمن اینکه هر دو باشگاه امروز موفق شدند مربیان توانمندی را برای رشد و توسعه فوتبال کشور به خدمت بگیرند.


سلطانی فر در بخشی دیگری از این جلسه به افتخارات اخیر ورزش ایران در رویدادهای معتبر آسیایی و جهانی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا، قهرمانی های مقتدرانه کشتی گیران آزادکار و فرنگی کاران نوجوان ایران در جهان، قهرمانی های ووشو و وزنه برداری در مسابقات جهانی جوانان، قهرمانی والیبال ایران در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا همچنین قهرمانی شطرنج ایران در قاره کهن و دیگر افتخاراتی که رقم خورده کلکسیونی از قهرمانی ها را برای ورزش ایران به همراه داشته است که امیدوارم در بازی های آسیایی و پارآسیایی هم شاهد موفقیت های ورزش ایران باشیم.


او در پایان ورزش را به عنوان ابزاری سالم و ارزان برای پرکردن اوقات فراغت مردم دانست و با اشاره به شانزده تیم لیگ برتری فوتبال اظهار داشت: در طول هفته چهل تا پنجاه میلیون نفر پیگیر رقابت ۱۶ تیم لیگ برتری هستند در شرایطی که گردش مالی این رقابتها بین چهارصد تا پانصد میلیارد تومان است که از منابع غیر دولتی تامین می شود. با این اوصاف کدام ابزار سالم تر و ارزان تر از ورزش برای پرکردن اوقات فراغت مردم است؟ بنابراین باید با قدرت از ورزش برای سالم سازی جامعه استفاده کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر