کد خبر: 48486
A

مدیرکل سابق ورزش قزوین: کدام اختلاس، 50 میلیون پاداش داده‌ام/ بازداشت نشدم

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان قزوین با تکذیب بازداشتش به اتهام اختلاس گفت: هیچ اختلاسی در کار نبوده و تنها مبلغ ۵۰ میلیون تومان از بودجه اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین را در سال ۹۵ به عنوان پاداش به ۳۰ تا ۴۰ نفر از کارکنانش پاداش داده‌ام.

مدیرکل سابق ورزش قزوین: کدام اختلاس، 50 میلیون پاداش داده‌ام/ بازداشت نشدم

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایسنا، مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان قزوین درباره‌ی مطرح شدن موضوع بازداشتش به اتهام اختلاس اظهار کرد: من سال ۹۵ با هماهنگی معاونت مالی اداره کل مبلغ ۵۰ میلیون تومان به کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین که نزدیک ۳۰ تا ۴۰ نفر بودند، به خاطر زحمات یک ساله‌شان پاداش دادم. این کار را به خاطر افزایش انگیزه کارکنانم و در پاسخ به زحمات‌شان انجام دادم و اسناد تمامی مبالغ واریز شده به حساب‌شان نیز موجود است.

وی افزود: متاسفانه در رسانه‌ها دیدم که به اشتباه از این کار را به عنوان اختلاس یاد کرده‌اند گویی که مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از بیت‌المال را بالا کشیده‌ام. اینکه می‌گویم من این مبلغ را با معاون خودم تقسیم کردم کاملا کذب است و اصلا چنین چیزی نبوده است. طبق قوانینی که وجود دارد این مبلغ ۵۰ میلیون تومان به حساب یکی از هیات‌های استانی واریز و سپس با سند به حساب کارکنان واریز شد.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان قزوین با بیان اینکه مبلغ ۵۰ میلیون تومان را به صورت کامل بازگردانده است گفت: چند ماه پیش وقتی دادستانی من را به خاطر این موضوع فراخواند کل ۵۰ میلیون تومان اهدایی به کارکنانم را از آن‌ها گرفتم و تحویل دادم و شرمنده کارکنانم شدم. همه می‌دانند من توجه زیادی به نیروهای زیرمجموعه‌ام دارم و دوست دارم به آن‌ها انگیزه بدهم.

"م.م" با گلایه از اینکه با آبروی او که سال‌ها در ورزش ایران مدیریت کرده و زحمت کشیده به راحتی بازی شده، خاطرنشان کرد: خیلی راحت برخی‌ها با آبروی افراد بازی می‌کنند. فکر می‌کنم خوب به آقای دادستان گزارش نداده‌اند. من را روز پنج‌شنبه خواستند. اصلا بازداشتی در کار نبوده است و در حال حاضر نیز که با شما صحبت می‌کنم در خانه‌ام حضور دارم. آیا این درست است که برای ۵۰ میلیون تومان پول که به کارکنانم طبق اختیارات قانونی‌ام پاداش داده‌ام اتهام اختلاس بزنند. آیا حق ما ورزشکاران که سال‌ها برای ورزش ایران زحمت کشیده‌ایم و یا در جبهه‌های جنگ حضور داشته‌ایم این است که این گونه با آبروی‌مان بازی کنند؟ خانواده ورزش من را می‌شناسند و من نیازی ندارم بخواهم خودم را معرفی کنم.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان قزوین درباره زمان برگزاری دادگاهش گفت: تا سه ماه وقت داریم و زمان دادگاه را به ما اعلام می‌کنند. کل این مبلغ ۶۰ میلیون تومان بوده که ۱۰ میلیون صرف هزینه‌ی جاری شده بود و ۵۰ میلیون هم پاداش دادیم که الان همه به حساب اداره کل واریز شده است.

وی در پایان با بیان اینکه هیچ گاه به دنبال سوء استفاده از موقعیت و خیانت در بیت‌المال نبوده است گفت: مثلا هر چند سال یک بار مبالغی به مدیران کل ورزش استان‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان اختصاص داده می‌شود اما من مبلغ ۲۴ میلیون تومانی را که به همین دلیل دریافت کرده بودم را نیز بین کارکنانم تقسیم کردم. بنابراین نیازی به این پول‌ها ندارم که بخواهم دست در بیت‌المال ببرم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر