کد خبر: 48498
A

اسامی نمایندگانی که در مجلس می‌خوابند

ماجرای سه نماینده‌ای که شب‌ها در بهارستان می‌مانند و همانجا استراحت می‌کنند

اسامی نمایندگانی که در مجلس می‌خوابند

به گزارش دیده بان ایران؛ همه می‌دانند که مجلس به ‌عنوان مهمترین نهاد قانون‌گذاری عصر جدید جای تصویب لایحه‌های مختلف، قانون‌گذاری، رسیدگی و نظارت به بزرگترین پروژه‌ها در سطح کشور و نظارت بر عملکرد دولت است و از سویی نمایندگانی که در حوزه‌های انتخابیه خود به مجلس ورود پیدا کرده‌اند، رسیدگی به امورات مردم همان حوزه‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهند. اما مجلس حاشیه‌های دیگری نیز دارد؛ خوابیدن و استراحت‌کردن شبانه برخی از نمایندها در آن موضوعی که چند وقت پیش توسط نماینده ارومیه علنی شد و حاشیه‌ای هم به دنبال داشت. در ادامه به این سه چهره  و تحلیل مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب راجع به این ماجرا پرداخته‌ایم.

حسینعلی حاجی دلیگانی

۱۷ خرداد ۱۳۹۶ برای او و مردم ایران روز دلخراشی بود؛ روزی که اعضای گروه تروریستی داعش داخل ساختمان مجلس شورای اسلامی نفوذ کردند و دو تن از اعضای دفتر حسینعلی حاجی را به شهادت رساندند. دلیگانی نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار در استان اصفهان است. او برای دومین مرتبه با حضور در لیست اصولگرایی در انتخابات دوره دهم مجلس موفق به کسب مطلق آرا شد که در فهرست اسامی ما قرار دارد؛ اسامی نمایندگانی که شب‌ها در مجلس استراحت می‌کنند و می‌خوابند. او هم مثل ابوالفضل ابوترابی هنوز صحبتی درباره این ماجرا نکرده و تلاشمان این است که در روزهای آتی بتوانیم دلیل این موضوع را از این نماینده بپرسیم.

ابوالفضل ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و دبیر دوم کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس از حوزه انتخابیه نجف‌آباد، تیران و کرون از استان اصفهان است. نام این نماینده هم در جرگه کسانی است که در مجلس می‌خوابند. ابوترابی تحصیلات خود را در نجف‌آباد در رشته راه و ساختمان به پایان رساند و در رشته حقوق در دانشگاه علوم قضائی تهران به ادامه تحصیل پرداخت. او در ‌سال ۱۳۸۱ پس از اخذ مدرک رشته حقوق به امر قضاوت در اصفهان مشغول شد، سپس دادستان شهرستان تیران و کرون شد و پس از آن توانست به ‌عنوان نماینده نجف‌آباد، تیران و کرون به مجلس راه یابد. تلاش ما این بود با او تماس بگیریم و ببینیم چرا در مجلس می‌ماند اما موفق نشدیم و امیدوارم در روزهای آتی بتوانیم دلیل این کار را از خود این نماینده بپرسیم.

نادر قاضی‌پور

نادر قاضی‌پور از دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تاکنون نمایندگی ارومیه را بر عهده دارد. قاضی‌پور گرایش اصولگرایی دارد و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس است و لیسانس فیزیک کاربردی و فوق لیسانس مدیریت صنعتی دارد. نادر قاضی‌پور ازجمله نمایندگانی است که شب‌ها در مجلس می‌خوابد.  خودش در گفت‌وگو با «انتخاب» گفته در ارومیه باغ خانوادگی و زمین و در تهران، مشهد و ارومیه خانه دارد؛ اما در مجلس می‌خوابد. این نماینده ارومیه گفته است قبل از نمایندگی مجلس در خیابان نظام‌آباد تهران یک خانه دو طبقه و یک تک‌واحدی ٧٠ متری داشت. بعد از آن «خانه دوطبقه را فروختم ولی یک واحد را نگه داشتم. مجلس می‌خوابم برای آنکه بیشتر خدمت کنم. اگر بروم خانه و برگردم یک ساعت رفت و یک ساعت برگشت زمان می‌برد اما این ٢ ساعت را در مجلس می‌مانم.» قاضی‌پور همچنین گفته: «در مشهد یک آپارتمان دارم. من و بچه‌هایم، برادر و خواهرم در سفر مشهد به آن خانه می‌رویم و هتل اتاق نمی‌گیریم؛ از قدیم‌الایام وضع مالی ما خوب بود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر