کد خبر: 48499
A

هر جلسه استیضاح 90 میلیارد تومان

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب، سال ٩٥ رقمی از هزینه هر دقیقه مجلس ارایه داد که برای بسیاری غیرقابل باور بود. او گفت «هر دقیقه اداره مجلس ٣٠٠ میلیون تومان هزینه دارد، چرا وقت پارلمان را هدر می دهید.»

هر جلسه استیضاح 90 میلیارد تومان

به گزارش دیده بان ایران؛ با در نظر گرفتن رقم اعلامی یعنی ۳۰۰ میلیون تومان برای اداره هر دقیقه مجلس، هر جلسه استیضاح ۹۰ میلیارد تومان آب می‌خورد؛ چرا که ۳۰۰ دقیقه از وقت مجلس با احتساب هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی ۹۰ میلیارد تومان هزینه دربرخواهد داشت.
بر اساس ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس، در جلسه استیضاح، پس از بیانات استیضاح‌کنندگان، رئیس جمهوری می‌توانـد بـه دفـاع از وزیـر یـا وزیـران مـورد استیضاح بپردازد، همچنین وزیر یا وزیران مورد استیضاح نیز می‌توانند به دفاع از خود بپردازند. حداکثر وقت دفاع از استیضـاح برای رئیس جمهوری یا چند وزیر ٥ ساعت و برای یک وزیر ٣ساعت خواهد بود. در ضمن وزیر یا وزیران مورد استیضاح می‌توانند حداکثر یک ساعت از وقت دفاع خود را در اختیار یک یا دو نفر از نماینـدگان موافق قرار دهند. بیانات استیضاح‌کنندگان و پاسخ آنها در یک یا چند جلسه باید به طور متوالی صورت گیرد. با احتساب این الزام قانونی می‌توان زمان برگزاری هر جلسه استیضاح را حدود ۵ ساعت تلقی کرد. پیش از این نیز آخرین استیضاح آخوندی در اسفند ماه ۱۳۹۵ در جلسه‌ای ۵ ساعته برگزار شد. حالا باید منتظر ماند و دید استیضاح علی ربیعی چند ساعت طول خواهد کشید و چقدر هزینه به دنبال خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر