کد خبر: 48521
A

موافق استیضاح ربیعی: آقای ربیعی به جای لابی‌گری وظایف وزارتخانه‌ای خود را انجام می‌دادید

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اشتغال، آسیب‌های اجتماعی، تعاونی‌ها و غیره خطاب به وزیر کار گفت: آقای ربیعی آیا لازم نبود به جای لابی‌گری و امورات غیر حرفه‌ای وظایف وزارتخانه‌ای خود را انجام می‌دادید؟

موافق استیضاح ربیعی: آقای ربیعی به جای لابی‌گری وظایف وزارتخانه‌ای خود را انجام می‌دادید

 

به گزارش دیده بان، محمود نگهبان سلامی طی جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امروز در اذهان عمومی این سوال مطرح است که آیا مجلس در سه استیضاح قبلی به رسالت خود عمل کرده است یا خیر؟

وی افزود: در ارتباط با حوزه اشتغال باید بگویم که آقای ربیعی به جای ایجاد اشتغال و فراهم سازی زمینه کار برای جوانان و پرداخت مطالبات کارگران از آنها به عنوان ابزاری برای ابقای خود استفاده کرده‌اید.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امروز فساد در زیرمجموعه اقتصادی وزارت‌خانه‌ی شما بیداد می‌کند. عده‌ای افراد بازنشسته و فرصت طلب اطراف شما را گرفته‌اند و این مجموعه زمینه‌ای را برای ثروت اندونزی فراهم کرده است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس با اشاره به تبدیل بنگاه‌های تامین اجتماعی به بخش خصوصی گفت: خصوصی سازی باید به معنای واقعی عملیاتی شود نمایندگان مجلس حق دارند به پول کارگرانی که در اختیار شما است حساس باشند. توسعه بنگاه‌های اقتصادی باید همراه با سرازیر شدن سودهای کلان به دهک‌های پایین جامعه باشد.

نگهبان سلامی ادامه داد: امروز با عملکرد نادرست جنابعالی آسیب‌های اجتماعی نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم پیدا کرده است؛ ضمن اینکه آمار طلاق و بزهکاری نیز گویای این واقعیت است.

وی همچنین بیان کرد:‌در مورد تعاونی‌ها هم متاسفانه مدیریت شما باعث شده سقف تعاونی‌ها در اقتصاد کاهش یابد و در دوره‌ی وزارت جنابعالی 30 درصد تعاونی‌ها تعطیل شود. در واقع استمرار وزارت شما باعث شده تا تعاونی‌ها حذف شوند و امروز در چنین وضعی قرار گیریم.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد:‌ وزیری که نتواند آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کند چگونه به لحاظ اجتماعی جامعه را توانا خواهد کرد؟ در حالی که شما کشور را از لحاظ نرخ بیکاری به یکی از بیکارترین‌ها تبدیل کرده‌اید. آیا فکر کرده‌اید که به جای استیضاح خود کناره گیری کنید و جوانان جای شما را بگیرند؟

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس با بیان اینکه وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت است گفت: دو دوره در مجلس حضور دارم اما هیچ گاه ندیدم که شرایط به این حد دچار عدم قطعیت شده باشد. عملکرد ضعیف امثال شما باعث شده که هر روز شاهد اعتراض جامعه هدف این وزارت‌خانه در مجلس باشیم.

وی در پایان گفت:‌ آیا لازم نبود به جای لابی‌گری و امورات غیر حرفه‌ای وظایف وزارت خانه خود را انجام می‌دادید، آبرو خریدن با شنیدن صدای من و ما نیست. ما اگر نقدی نداشتیم هرگز استیضاح نمی‌کردیم./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر