کد خبر: 48571
A
سفارش شدگان به وزیر کار چه کسانی بودند؟!

جزییاتی بیشتر از حواشی روز بگم بگم های مجلس

درجریان جلسه استیضاح وزیر کار پای بگم بگم‌ها به میان آمد. رئیس کمیسیون اقتصادی در واکنش به صحبتهای پزشکیان و ربیعی ماجرای دختر نائب رئیس مجلس را پیش کشید و ربیعی هم از درخواست پورابراهیمی برای انتصاب مدیران مس پرده برداشت.

جزییاتی بیشتر از حواشی روز بگم بگم های مجلس

به گزارش دیده بان ایران؛  نیمی از عمر مجلس دهم می گذرد و تا به امروز هیچ جلسه ای این چنین پرحاشیه نبود. اوج ماجرا وقتی بود که بعد از صحبت‌های مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در موافقت با استیضاح نطق خودش را ایراد کرد اما  صحبت های او خالی از بگم بگم نبود و یک روی سخنش با وزیر بود و روی دیگرش را خطاب به مسعود پزشکیان بیان کرد. او گفت: آقای پزشکیان باید به این سوال جواب دهد که زهرا پزشکیان مسئول فاینانس پتروشیمی با مدرک لیسانس چه نسبتی با او دارد.

جدال پزشکیان و پورابراهیمی

زمانی که پورابراهیمی بگم بگم هایش را که واکنشی به نطق آتشین پزشکیان بود از پشت تریبون فریاد می زد صدای اعتراض پزشکیان هم بلند شد و درخواست داشت تا این اتهامات را پاسخ بدهد. در این زمان میکروفن پزشکیان برای بیان تذکرش روشن شد و او گفت: این صحبت‌ها نشانه بی‌اخلاقی و عدم تعهد است. ببینید این حرف‌ها چقدر غلط و دروغ می‌باشد.

پزشکیان ادامه داد: دختر من در پتروشیمی جم کار می‌کند، لیسانس ندارد بلکه دارای تحصیلات فوق لیسانس است. او مسئول نیست بلکه پروژه‌ای را گرفته است. در فضای مجازی گفتند که دختر من ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد که باز هم درست نیست، او چهار میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

او افزود: دختر من فوق لیسانس شیمی از دانشگاه شریف دارد که قبل از آنکه آقایان سر کار آیند در پتروشیمی کار می‌کرد. آیا این به آن معناست که من رانت‌خوار هستم؟ اگر قرار باشد ما هم مثل آقای پورابراهیمی حرف بزنیم، می‌خواهید بگوییم که بچه‌های آنها و دار و دسته‌شان در این سیستم بیشتر درگیر هستند یا بچه‌های من؟ این حرف‌ها را که می‌زنند چه معنایی دارد.

نایب رییس مجلس خطاب به لاریجانی گفت: آقای لاریجانی این حرف‌ها انصاف نیست که از پشت تریبون زده می‌شود.

لاریجانی در واکنش اظهار کرد: حرف آقای پزشکیان درست است. نباید از پشت تریبون اسمی برده شود.

در این هنگام پورابراهیمی با فریادهایی خواستار بیان تذکر شد که لاریجانی در واکنش، گفت: آقای پورابراهیمی شما صحبت کردید و آقای پزشکیان هم جواب داد، دیگر دلیلی برای تذکر وجود ندارد.

با اصرارهای پورابراهیمی، لاریجانی اجازه تذکر را داد و او گفت: از آقای پزشکیان تشکر می‌کنم که خودشان این موضوع را تایید کردند. آقای وزیر بهانه‌هایی داشتند در این باره که تعدادی از نمایندگان هیات مدیره معرفی کرده و یا اقداماتی را انجام داده‌اند.

پورابراهیمی افزود: ما برای آنکه یک بار باب قضیه بسته شود درباره ادعای آقای وزیر و یا صحبت‌های آقای پزشکیان به هیات نظارت شکایت می‌کنیم، البته متاسفانه خودشان هم رییس هیات هستند.

وی افزود: باید این موضوع اثبات شود وگرنه باید در صحن علنی از نمایندگان و مردم عذرخواهی شود،‌ هر کسی که ادعایی مطرح می‌کند باید پاسخگو باشد. ما ادعا کردیم و آقای پزشکیان هم تایید کرد.

رییس مجلس در پایان این تذکرات، گفت: آقای پورابراهیمی نباید نامی را مطرح می‌کرد، آقای پزشکیان هم دفاع کرد، بحث را تمام کنید.



آقای پورابراهیمی! کهنوجی را می‌شناسید؟

بعد از صحبت های پور ابراهیمی بار دیگر نوبت به علی ربیعی وزیر کار رسید تا از خود دفاع کند. ربیعی با صدایی گرفته و صورتی برافروخته از اتهاماتی که به او در جریان جلسه استیضاح زده شده بود از پشت پرده های این استیضاح سخن به میان آورد. او در واکنش به صحبت های رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: آقای پورابراهیمی! شما آقای کهنوجی را می شناسید، رزومه ایشان دست من چیکار می کند، اگر ایشان از مدیران مس می شد مشکل شما با بنده اینچنین ادامه پیدا می کرد، آقای پورابراهیمی این نامه برای بنده نبوده و مربوط به اطلاعات نیروی انتظامی است.

وی تاکید کرد: شما مشکلات بسیاری برای بنده در استان ها به وجود آورده و دائم شبکه ایجاد می کنید، دختر آقای پزشکیان قبل از وزارت بنده در پتروشیمی مشغول به فعالیت بود، فعالیت دختر آقای پزشکیان ارتباطی به بنده ندارد شما یک دختر مسلمان شاگرد اول را به بنده ارتباط می دهید.

ربیعی ادامه داد: رئیس بهزیستی سبزوار یک زن برجسته است اما به من فشار می آورند که یا این فرد را بردار یا اینکه تو را استیضاح می کنیم. در اتاق من می گویند سالی 400، 500 میلیون تومان به حساب فرد موردنظر آن‌ها واریز شود.

تذکر لاریجانی به بگم بگم ها 

علی لاریجانی بعد از رای گیری در واکنش به اتفاقات امروز مجلس خطاب به نمایندگان گفت: این استیضاح انجام شد و مطالب مختلفی گفته شد که می توانست مطرح نشود. او ادامه داد: من از آقای ربیعی می خواهم نام کسی را که گفته پول بدهید به هیات رئیسه بدهد تا ماجرا را پیگیری کنیم. 

لاریجانی همچنین خطاب به نمایندگانی که نام هایی را در نطق‌های خود مطرح کرده بودند گفت: اقایان نمایندگان هم که ادعا کردند اسامی را به هیات رئیسه بدهند تا آن را پیگیری کنیم. 

لاریجانی همنچنین از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خواست ظرف دو هفته به این موضوع رسیدگی کند و نتیجه را گزارش کند. 
این حرف ها خوب نبود.

هرچند که روز استیضاح مجلس با برکناری ربیعی از وزارت به پایان رسید اما آنچه در افکار عمومی باقی ماند این حرف ها و سخنان بود. انتظار این است که نتیجه این گزارش هایی که لاریجانی دستور پیگیری و تهیه آن را داد هرچه زودتر به مردم اعلام شود تا در این وانفسای بی اعتمادی، مردم حداقل به پاسخ برخی از پرسش های خود برسند و تکلیفشان با برخی مسئولان و نمایندگانشان مشخص شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر