کد خبر: 48689
A

وزیر جهاد کشاورزی در آمل: مزارع را به ویلا تبدیل نکنیم

محمود حجتی صبح شنبه در بازدید از مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادارت برنج ایران در آمل با تاکید بر حفظ شالیزارها و مزارع خواستار پیشگیری از تغییر کاربری اراضی شد و گفت: آبا و اجداد ما زمین های کشاورزی را حفظ کردند و نباید تبدیل به ویلا کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در آمل: مزارع را به ویلا تبدیل نکنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ وزیر جهاد کشاورزی با عنوان اینکه تبدیل زمین به ویلا سبب ضرر مردم و اهالی می شود گفت: وقتی شالیزارها تبدیل به ویلا شود فرزندان ما چکار کنند آیا باید بروند سرایه دار ویلا شوند.

حجتی، برندسازی محصولات کشاورزی را مهم دانست و گفت: با برند سازی و توجه به کیفیت محصولات می توانیم در امر تولیدات کشاورزی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اظهار اینکه باید هزینه تولیدات کشاورزی را کاهش دهیم تصریح کرد: در بخش تجهیز و نوسازی اراضی و صنایع کشاورزی باید کار کنیم زیرا در شمال کشور با مشکل اساسی مواجه هستیم.

وی لایروبی آب بندان ها را ضروری دانست و گفت: متاسفانه آب بندان ها را رها کردیم و باید آب بندان ها لایروبی شود.

وزیر جهاد کشاورزی، با اظهار اینکه ساخت شالیکوبی های مدرن را در دستور کار داریم تصریح کرد: نباید تراکم کشت شمال در کشور یک باشد و اگر سد هراز تکمیل شود به ما کمک می کند و باید تراکم کشت را بالا ببریم.

حجتی با بیان اینکه آمل می تواند مرکز دامپروری باشد تصریح کرد: زاد ولد گوسفند بومی در کشور هفت دهم تا ۲.۵ درصد است درحالی که صنعت دامپروری می تواند درآمد تکمیلی در کنار لبنیات ایجاد کند.

وزیر جهاد کشاورزی پایین بودن نصاب اراضی را از دیگر مشکلات فراروی برشمرد و گفت: صنایع جنبی را باید در کنار تولید برنج رشد داد و خرید توافقی برنج نیز به توسعه کشت محصول کمک می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر