کد خبر: 48733
A

وزیر کار بعدی کیست؟

چهارشنبه هفته قبل آخرین روز کاری علی ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و آنچنان که در خبرهای دیروز خواندیم، حسن روحانی در حکمی انوشیروان محسنی بندپی رییس بهزیستی و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوران وزارت ربیعی را به‌طور موقت و به عنوان سرپرست، جایگزین او کرده است.

وزیر کار بعدی کیست؟

به گزارش گزارش پایگاه خبری و تحلیلی  دیده بان ایران؛  چهارشنبه هفته قبل آخرین روز کاری علی ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود و آنچنان که در خبرهای دیروز خواندیم، حسن روحانی در حکمی انوشیروان محسنی بندپی رییس بهزیستی و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوران وزارت ربیعی را به‌طور موقت و به عنوان سرپرست، جایگزین او کرده است.

خبرگزاری  کار ایران وابسته به تشکیلات سیاسی خانه کارگر در خبری بدون ذکر منبع از ٣ گزینه احتمالی جایگزینی ربیعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نام برد . سیدتقی نوربخش مدیرعامل کنونی سازمان تامین اجتماعی، احمد میدری معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انوشیروان محسنی‌بندپی رییس سازمان بهزیستی، ٣ گزینه پیشنهادی برای سرپرستی وزارت هستند.

اما این ٣ گزینه تنها کسانی نیستند که  مطرح شده‌اند. برخی شنیده‌ها از راهروهای پارلمان، حکایت از احتمال حضور یکی از نمایندگان فعلی مجلس در این جایگاه دولتی حکایت دارد و در این بین، باز هم غلامرضا تاجگردون رییس اصلاح‌طلب کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که هر از گاه، شایعاتی درباره احتمال حضورش در وزارت تعاون به گوش می‌رسد، مطرح شده است.

محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب اردکان و نایب‌رییس نخست فراکسیون امید، دیگر عضو این کمیسیون است که برخی شنیده‌ها از احتمال حضورش در این وزارتخانه حکایت دارد. کاظم جلالی رییس فراکسیون مستقلین ولایی و مرکز پژوهش‌های مجلس و از نزدیک‌ترین چهره‌های سیاسی به علی لاریجانی نیز نماینده دیگری است که بعضا از احتمال حضورش در این وزارتخانه مهم صحبت می‌شود. این احتمال درحالی مطرح شده که حتی پیش از استیضاح نیز برخی ناظران با اتکا به طی نشدن ساز و کار قانونی بررسی استیضاح در کمیسیون اجتماعی و اعلام‌وصول ناگهانی این طرح استیضاح از سوی هیات رییسه مجلس، از حضور جلالی  در این وزارتخانه صحبت می‌کردند.

همزمان برخی نیز از احتمال حضور جمشید انصاری معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت و او را جدی‌ترین گزینه برای تصدی وزارت تعاون معرفی می‌کنند. این شنیده‌ها همچنین مرتضی بانک که در ابتدای کار دولت دوازدهم نیز صحبت‌هایی از احتمال حضورش در این وزارتخانه شنیده می‌شد را در نظر دارند و علاوه بر این دو عضو دولت روحانی، از محمد نهاوندیان مشاور اقتصادی حسن روحانی  به عنوان گزینه‌ای دیگر یاد می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر