کد خبر: 48789
A

بلیت رفت وبرگشت تهران- فرانکفورت 8میلیون تومان؟

از چند روز قبل گمانه‌زنی‌هایی درباره بالا رفتن قابل توجه نرخ بلیت پروازهای ایرلاین‌های خارجی مطرح شده بود و تعدادی از مسافران این ایرلاین‌ها نیز در گزارش هایی اعلام کردند که شرکت‌های خارجی برای تغییر در زمان پرواز یا مبدا و مقصد آن هزینه‌های بسیار کلان دریافت کردند.

بلیت رفت وبرگشت تهران- فرانکفورت 8میلیون تومان؟

به گزارش دیده بان ایران؛ در شرایطی که شرکت های داخلی هنوز نرخ بلیت پروازهای بین المللی خود را مانند خارجی‌ها بالا نبرده‌اند اما گزارش های جدید نشان می دهد که مسافران شرکت‌های ایرانی نیز برای جابه‌جایی در زمان سفر خود مجبور شده‌اند افزایش قیمت شدیدی را تجربه کنند.

یکی از مسافران شرکت هواپیمایی ایران ایر  در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد که برای جابه‌جایی چند روزه در زمان پرواز تهران- فرانکفورت- تهران خود مجبور شده حدود ۵ میلیون تومان افزایش قیمت بلیت را به شرکت هواپیمایی مربوطه بپردازد. بر اساس اطلاعاتی که این مسافر در اختیار ایسنا قرار داده در ابتدا برای سفر رفت و برگشت خود حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه بلیت پرداخت کرده است اما برای جابه‌جایی مجبور شده این رقم را به حدود هشت میلیون تومان افزایش دهد و نرخ این پرواز در حال حاضر نیز به رقمی بالاتر رسیده که نشان می‌دهد احتمالا قیمت بلیت‌ها در روزهای آینده بالاتر نیز می‌رود.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که همه شرکت‌ها ملزم هستند که بخشنامه نرخ تسعیر ارز ابلاغ شده را رعایت کنند و مسافران می توانند هر گونه تخلف در این حوزه را به سایت این سازمان با ارائه مدارک مستدل گزارش کنند.

در این بخشنامه آمده است: کلیه بهای بلیت به فروش رسیده قبل از تاریخ ابلاغ بخشنامه برای پروازها معتبر بوده و نرخ استرداد نیز بر همان اساس اجرایی می شود همچنین در صورت هر گونه تغییر داوطلبانه توسط مسافر چنانچه موجب تغییر کلاس نرخی بر اساس قوانین نشود، مسافر صرفا باید پرداخت هزینه تغییرات را بر اساس نرخ جدید انجام دهد و در صورتی کلاس پروازی تغییر پیدا کند، باید بهای کل بلیت در تغییرات اعمال شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس تغییرات صورت گرفته نرخ ارز دریافتی ایرلاین‌ها از ۴۲۰۰ به بیش از ۸۰۰۰ تومان افزایش یافته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر