کد خبر: 49172
A

سفیر ایران در بغداد: ایران همچنان برق و گاز به عراق صادر می‌کند

سفیر کشورمان در بغداد گفت که ایران خواستار عراقی قوی و امن است.

سفیر ایران در بغداد: ایران همچنان برق و گاز به عراق صادر می‌کند

به گزارش دیده بان ایران به نقل از الفرات نیوز، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در دیدار با هیاتی از اتاق تجارت عراق گفت: ما خواستار عراقی قوی، امن، یکپارچه و پیشرفته هستیم.

وی افزود: ایران همچنان برق و گاز به عراق صادر می‌کند و در بازسازی این کشور خصوصا بعداز شکست تروریست‌ها مشارکت دارد.

از سوی دیگر، نبیل الانباری، رییس اتاق تجارت کربلا پس ازاین دیدار گفت: در دیدار با سفیر ایران پیشنهاداتی مطرح کردیم از جمله این‌که شرکت‌های ایرانی وارد شراکت حقیقی با شرکت‌های عراقی شوند و به جای این‌که کالا را از جمهوری اسلامی ایران وارد کنیم پروژه‌های ساخت و تولید کالا را با مشارکت یکدیگر در داخل عراق انجام دهیم. همچنین از ایران خواستیم تا در کنار عراق بایستد و این کشور به یک کشور صنعتی تبدیل شود و تنها مصرف کننده نباشد به خصوص این‌که اغلب مواد اولیه در عراق فراهم است و تمام اتاق‌ها برای دریافت موافقت‌های رسمی حمایت خواهند کرد.

وی افزود: در این دیدار بر حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایران در بازار عراق و مساله کمبود آب در عراق تاکید شد.

الانباری در ادامه گفت که رییس اتحادیه در این دیدار براین مساله تاکید کرد که دو کشور ایران و عراق روابط مشترکی با هم دارند، ایران کشوری دوست، همسایه و تاثیرگذار در منطقه است و روابط دو کشور و همکاری‌های دوجانبه باید گسترش یابد.

رییس اتاق تجارت کربلا در پایان گفت: بخش‌های خصوصی عراق مخالف تحمیل تحریم‌های اقتصادی بر هر کشور دیگری و به خصوص جمهوری اسلامی ایران هستند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر