کد خبر: 49198
A

علیزاده طباطبایی: حکم محمدعلی طاهری قطعی شده است/ درخواست اعاده دادرسی می‌دهیم

وکیل محمدعلی طاهری گفت: اعاده دادرسی را به دیوان عالی کشور می‌دهیم که رای نقض شود ولی امیدواریم که طاهری را طبق آن وعده‌ای که داده بودند در این هفته آزاد کنند چرا که ایشان بیش از نصف حبس خود را تحمل کرده و می‌تواند آزاد شود.

علیزاده طباطبایی: حکم محمدعلی طاهری قطعی شده است/ درخواست اعاده دادرسی می‌دهیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سید محمود علیزاده طباطبایی از ابلاغ و قطعی شدن رای دیوان عالی کشور درباره پرونده محمدعلی طاهری خبر داد و گفت: همان ۵ سال حبس از تبصره ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی که صادر شده بود، تایید شده است.

وی تاکید کرد: الان نزدیک به دو سال و نیم آن حبس را گذرانده است و ما به اصل ماجرا اعتراض داشتیم و اعتراض ما این بود که دیوان عالی کشور گفته است که عمل او مشمول قانونی که سال ۹۲ تصویب شده است نمی‌شود و رای دادگاه اشتباه بوده و همان رای اشتباه تایید شده که ما درخواست اعاده دادرسی می‌دهیم.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: اعاده دادرسی را به دیوان عالی کشور می‌دهیم که رای نقض شود ولی امیدواریم آقای طاهری را طبق آن وعده‌ای که داده بودند در این هفته آزاد کنند؛ چراکه ایشان بیش از نصف حبس خود را تحمل کرده و می‌تواند آزاد شود. ما هم اعاده دادرسی می‌دهیم که حکم براعت بگیریم.

وی با بیان اینکه قرار شده که اعاده دادرسی فردا صبح به دیوان عالی کشور تسلیم شود، گفت: به این دلیل که رای غلط است و ایراد قانونی دارد، امیدواریم که در دیوان عالی کشور نقض شود. ولی در دیوان عالی کشور وقتی رای نقض شد به شعبه‌ هم عرض تجدیدنظر برای رسیدگی مجدد ارجاع می‌شود. این یک روند طولانی است اما اصرار آقای طاهری این بوده که ما اعاده دادرسی را ثبت کنیم و این کار انجام شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: پرونده طاهری فعلا مختومه شده و از نظر روال عادی رسیدگی حکم قطعی شده است و از اینجا به بعد اعاده دادرسی یک روش استثنایی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر