کد خبر: 49254
A

گفت و گو با ورزشکار ایرانی که 5 حرکت در ژیمناستیک جهان به نام او ثبت شده است

5 حرکت در ژیمناستیک به نام سعید کیخا ثبت شده است.اما او زیاد توی چشم نیست و توقع زیادی هم از کسی ندارد.کیخا می‌گوید که اهداف خودش برای او اهمیت بیشتری دارند.

گفت و گو با ورزشکار ایرانی  که 5 حرکت در ژیمناستیک جهان به نام او ثبت شده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  سعید کیخا؛ژیمناستیک کاری که 5 حرکت در جهان به نام او ثبت شده است.شاید اگر در هر کشور دیگری بود داستان برای او متفاوت رقم می خورد اما...با این حال سعید گلایه زیادی ندارد.او عشق اش ژیمناستیک است و به قول خودش:«باز هم تلاش می کنم تا برای ژیمناستیک افتخارآفرینی کنم.»سعید یکی از امیدهای ژیمناستیک ایران در بازی های آسیایی است.با این حال خودش قول هیچ مدالی نمی دهد و می گوید تمام تمرکزش روی این است تا کارهایی که ماه ها مرور کرده است را انجام بدهد.

*آقای کیخا وضعیت چطور است؟می توان روی مدال ژیمناستیک حساب کرد.

خدا را شکر می کنم .تمرینات خوبی داشته ایم.سرمربی مان تلاش زیادی کرده است تا تیم در بهترین شرایط باشد.بچه ها هم خیلی دارند تلاش می کنند.امیدوارم اتفاق های خوبی برای تیم ما بیفتد.

*قول مدال نمی دهید؟

من هیچ قولی نمی دهم.زیاد تمرین کرده ام و زیاد زحمت کشیده ام.اگر بتوانم تمرین هایی که در این مدت انجام داده ام را در مسابقات هم تکرار کنم برای خودم موفقیت است.

*5 حرکت در ژیمناستیک به نام کیخا ثبت شده است.خیلی ها این سوال را می پرسند که پس چرا اتفاق ویژه ای برای شما نمی افتد.

به هر حال این مشکلات هم هست.در موقعیتی قرار دارم که فقط باید به هدفم فکر کنم.سختی های زیادی کشیده ام تا بتوانم بهترین نتایج را بگیرم.این چیزها مهم نیست و من اهداف خودم را در ژیمناستیک دنبال می کنم.

*اگر به عقب برگردید ممکن است که رشته دیگری را انتخاب کنید؟

شک نکنید که باز هم ژیمناستیک کار می شوم.من به موفقیت هایی رسیده ام که در دنیا بی نظیر است.

*اما در ایران کمتر کسی به آن اهمیت می دهد.

می دانم ولی مهم نیست.اهدافم برای من از اهمیت بیشتری برخوردار است.به لطف خدا 5 حرکت را به ثبت رسانده ام.حرکت هایی که ثبت آنها نیاز به امکانات و حمایت های ویژه ای دارد.از فدراسیون جهانی بارها زنگ زدند و تشکر کردند.آنها می گفتند امیدواریم که در کشورت قدر تو را بدانند.چون کار بزرگی کرده ای.

*چرا لژیونر نمی شوی؟

برای من سخت است.برای من که صبح ها کار می کنم و بعد از ظهرها تمرین این کار شدنی نیست.زن و بچه و دانشگاه و ...مشغله های زیادی دارم.در بوندس لیگا،ژیمناستیک کارها خوب درآمد دارند اما وضعیت من طوری است که نمی توانم بروم.پیشنهاد هم داشته ام اما...

*نمی خواهی بازی های آسیایی را پیش بینی کنی؟

امیدوارم بیشتر از دوره قبل مدال بگیریم تا مردم خوشحال شوند.فرقی نمی کند در چه رشته ای فقط مردم خوشحال شوند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر